سید ولی اله عظمتی:گیلان نیازمند مسوولین بومی و دلسوز است/گیلان در چند سال اخیر به عنوان آزمایشگاهی برای مدیران غیر بومی بدل شده

سید ولی اله عظمتی:گیلان نیازمند مسوولین بومی و دلسوز است/گیلان در چند سال اخیر به عنوان آزمایشگاهی برای مدیران غیر بومی بدل شده

0 135

عصرکاسپین/سید ولی اله عظمتی در نشست خبری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت : انقلاب ما حرکت عظیم و بنیادی است که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره ) بنیانگذار آن بودند ،عشق و امید و ایمان را در دل مردم زنده کرد و پس از گذشت ۴۱ سال از انقلاب همچنان شاهد هستیم که مردم در صحنه حضور دارند و همگام با نظام هستند .
وی با بیان اینکه در عرصه های مختلف در کشور شاهد رشد و شکوفایی بوده ایم ، گفت : قطعا این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد و توقفی در کار نخواهد بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه ی ملی و بین المللی موفقیت های زیادی در طول این سالها داشته اگر چه که دشمنان همواره مشکلات را برای این نظام به وجود آورده اند اما مردم پای اهداف و آرمانهای انقلاب ایستاده اند و شهدای زیادی را تقدیم کرده اند .
عظمتی افزود : شهدای انقلاب ،شهدای هشت سال دفاع مقدس ،شهدای مدافع حرم و در راس آنها شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که افتخاری برای ملت ایران بوده است از نمونه های بارز ایستادگی و حضور مردم در کنار نظام است و به برکت خون شهداست که انقلاب اسلامی همچنان با اقتدار به راه خود ادامه می دهد.
این فعال سیاسی و ارزشی با اشاره به شرایط حساس کشور در این برهه عنوان کرد : شرایط کشور ما به گونه ای است که دشمنان چشم به داخل ایران دوخته اند و در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور و مشارکت حداکثری مردم حایز اهمیت است.
وی با بیان اینکه کشور ما از حیث برگزاری انتخابات کشور آزادی است، تاکید کرد : در آستانه ی چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ما ۳۱ انتخابات اعم از انتخابات ریاست جمهوری ،مجلس ،شورای شهر و مجلس خبرگان را داشته ایم که همواره مردم به صورت پرشور در پای صندوق های رای حضور داشته اند و این نشان از دموکراسی در کشورماست.
عظمتی با بیان اینکه نحوه ی انتخاب مردم و توجه به انتخاب اصلح باید مد نظر قرار گیرد ،خاطر نشان کرد : انتخابات پیشرو حایز اهمیت است و سرنوشت ساز خواهد بود .
وی با اشاره به لزوم صداقت در گفتار نمایندگان مجلس عنوان کرد : نمایندگان باید زبان گویای مردم و صادق باشند و حرف و عمل آنان با هم مطابقت داشته باشد .عملکرد ضعیف مجلس دهم موجب افت آن شد و مجلس عملا در ذیل امور قرار گرفت.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب اصلح گفت : مردم باید با شناخت کامل رای دهند و نماینده ای را برگزینند که بتواند مطالبات مردم را در چارچوب اختیارات قانونی خود پیگیری نماید

فرماندار اسبق شهرستان رشت با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات مهم کشور است گفت : بیکاری و مشکل اشتغال علی الخصوص در استان گیلان که استانی با پتانسیل های بسیار زیاد است آزاردهنده می باشد و ما با دارا بودن بهترین موقعیت های طبیعی ،تاریخی ،گردشگری و سواحل دریا نتوانسته ایم به جایگاه واقعی خود در اشتغالزایی و اقتصاد در کشور برسیم .
وی ادامه داد : معضل پسماند و مرکز دفن سراوان و رودخانه های زرجوب و گوهررود که می توانستند به عنوان یک فرصت برای شهرستان رشت باشند اکنون به یکی از معضلات جدی بدل شده اند که رفع مشکل آنها نیازمند اعتبارات زیادی است.
عظمتی با بیان اینکه استان گیلان نیازمند مسوولین بومی و دلسوز است ،گفت : افراد شاخص زیادی در گیلان داریم که می توانند در پست های مدیریتی قرار بگیرند و متاسفانه گیلان در چند سال اخیر به عنوان آزمایشگاهی برای مدیران غیر بومی بدل شده و مسوولین گیلان را نقطه ای برای سنجیدن توان و ارتقای خود می بینند.
وی تاکید کرد : باید به جوانان بومی برای مناصب مدیریتی اعتماد کنیم و بنده خود در دوران فعالیتم به عنوان فرماندار شهرستان رشت همواره تاکید به بهره گیری از جوانان در مسوولیت های اداری و راس نهادهای شهرستان داشته ام.
وی در پایان با یادآوری اهمیت انتخابات پیش رو تصریح کرد : مردم کاندیداهای مجلس را از سوابق اجرایی آنان در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار دهد تا بتوانند انتخاب اصلحی را برای شهرستان و استان رقم بزنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + هفده =