فرماندار رشت در جلسه کارگروه آرد ونان خبر داد: اجرای طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایی ها در سطح شهرستان رشت

فرماندار رشت در جلسه کارگروه آرد ونان خبر داد: اجرای طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایی ها در سطح شهرستان رشت

0 126

عصرکاسپین /فرماندار شهرستان رشت: اجرای طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایی ها زمینه برنامه ریزی مناسب جهت ارتقای وضعیت خدمات رسانی در حوزه نانوایی ها را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکترمیرشمس مومنی زاده عصر شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان رشت در فرمانداری رشت، با بیان اینکه اهمیت موضوع آرد و نان بر کسی پوشیده نیست، افزود: متاسفانه بسیاری از دغدغه هایی کماکان در این حوزه وجود دارد در طول چند دهه به عنوان دغدغه مردم و مسئولین مطرح بوده است که این امر نشانگر این است که نظام برنامه ریزی ما دچار مشکل بوده و این مسائل در طول این سالیان، همچنان حل نشده است.

وی اجرای طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایی ها را اقدامی مناسب در راستای برنامه ریزی حوزه آرد و نان دانست و خاطرنشان ساخت: اگر بنا باشد در ارتباط با ساماندهی نانوائی ها برنامه ریزی  نماییم این طرح می تواند اطلاعات پایه ای را در اختیار تصمیم گیران قرار دهد تا در این زمینه به درستی برنامه ریزی نمایند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان، کیفیت آرد و مهارت نانوایان را دو مقوله تاثیر گذار در زمینه کیفیت نان برشمرد و تصریح کرد: در زمینه کیفیت آرد نانوایی ها باید با برنامه ریزی و نظارت لازم تلاش کرد کیفیت آرد نانوایی ها، ارتقاء یابد.

دکتر مومنی زاده مقوله آموزش نانوایان و ارتقای مهارت آنان را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: انتظار می رود با همکاری فنی و حرفه ای و سایر دستگاه های مرتبط موضوع آموزش و ارتقای مهارت نانوایان به عنوان یک مهم با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به قداست نان در فرهنگ سنتی و ارزش خاصی که نانوایان برای نان از دیرباز قائل بودند ، افزود: همین موضوع از گذشته موجب رعایت وجدان کاری و انضباط کاری از سوی نانوایان می شد که البته هم اکنون نیز غالب نانوایان ما دلسوز و متعهد هستند اما باید با موارد معدودی که تخلف می کنند برخورد شود.

فرماندار شهرستان رشت رعایت بهداشت در نانوایی ها و پخت نان را بسیار حائز اهمیت  دانست و خاطر نشان کرد: شاخص های بهداشتی در پخت نان باید لحاظ شود که در این باره نظارت و کنترل در نانوایی ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر مومنی زاده با اشاره به امتیازات خوبی که کمیته امداد در زمینه اعطای تسهیلات، معافیت بیمه ای و آموزش کارگران نانوایی در نظر گرفته است، افزود: در صورتی که نانوایان نسبت به بکارگیری افراد مددجو به عنوان کارگر نانوایی اقدام نمایند می توانند از این امتیازات بهره مند شوند.

وی با اشاره به طرح اصلاح سهمیه بندی نانوایی ها، تاکید کرد: سهمیه بندی نانوایی ها باید بر اساس شاخص و معیار و بر اساس مطالعات و بررسی دقیق صورت پذیرد.

رونمایی از طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایای های استان گیلان بر اساسGIS  از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گیلان از دیگر موارد حائز اهمیت جلسه کارگروه آرد و نان استان بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + یک =