نمایشگاه توان‌مندی‌های بانوان گیلانی در کانون رشت گشایش‌یافت

نمایشگاه توان‌مندی‌های بانوان گیلانی در کانون رشت گشایش‌یافت

0 181

عصرکاسپین/نمایشگاه دست‌سازه‌های بانوان گیلانی صبح امروز در محل برپایی نمایشگاه‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت افتتاح‌شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نمایشگاه با هدف به‌نمایش‌گذاشتن دست‌سازه‌های بانوان گیلانی، معرفی زنان شاخص و کارآفرین، بسترسازی برای عرضه و فروش دست‌سازه‌های خانگی و کارگاهی و در راستای رونق‌بخشی هرچه بیش‌تر به تولید ملی، فعالیت خود را آغازکرد.

آیین افتتاح این نمایشگاه یک روزه نیز با حضور مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گیلان و جمعی از مسوولان استانی صورت‌گرفت و طی آن از غرفه‌های ۵ دستگاه اجرایی و گروه‌های مردم نهاد حاضر در این نمایشگاه رونمایی‌شد.

بازدید از غرفه‌ی «عرضه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» و غرفه‌های «اتحادیه صنایع دستی»، «موسسه‌ی خیریه لبخند جاویدان خزر»، «سازمان زندان‌ها» و «آموزشگاه صنایع دستی نقش‌صبا» و گفت‌وگو با دست‌اندرکاران غرفه‌ها، ازجمله برنامه‌های آیین افتتاح بود و در این میان مسوولان ضمن مهم‌توصیف‌کردن این حرکت‌های هدف‌مند، در ارتباط با نقش آن در حمایت از مشاغل خانگی، کارگاهی و رونق‌بخشی افزون‌تر به تولیدات ملی سخن‌گفتند.

برپایه‌این گزارش، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گیلان در این آیین از اهمیت فرصت‌سازی برای بانوان صحبت‌کرد و هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های فعال در این حوزه را بستری مناسب برای ظهور و بروز توان‌مندی‌های زنان ایران اسلامی دانست.

زهرا یعقوب‌نژاد هم‌چنین، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بانوان، به ویژه بانوان سرپرست خانواده را زمینه‌ساز پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان‌کرد و این امر را در تامین خواسته‌های آینده‌سازان و پرورش کودکان و نوجوان توان‌مند دارای اهمیت خواند.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز با ابراز خرسندی از میزبانی و مشارکت این مجموعه‌ی فرهنگی در برپایی نمایشگاه عرضه‌ی توان‌مندی‌های بانوان اظهارداشت: حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برنامه‌ریزی برای رونق تولید، از اولویت‌های کانون پرورش فکری است و برهمین اساس نیز شاهد فعالیت‌های هدف‌مند در سطح‌ستاد و مراکز فرهنگی هنری کانون در این زمینه هستیم.

اسفندیارضیائی برهمین اساس برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری واختصاص بخشی از درآمد حاصله به خانواده‌های کودکان و نوجوانان کم برخوردار را خاطرنشان‌کرد و همراهی و همگامی تمامی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد را برای حرکت مداوم و مستمر در این مسیر خواستارشد.

گفتنی‌است، این نمایشگاه که در محل نمایشگاه‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان، واقع در رشت، میدان ‌انتظام، کوچه نظام‌پزشکی گشایش‌یافت، تا پایان امروز، پذیرای بازدیدکنندگان خواهدبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + سه =