استاندار پس از جلسه مجمع نمایندگان خبر داد؛ تحقق برنامه های پیش بینی شده در حوزه صادارت گیلان طی سال گذشته

0 137

عصرکاسپین/نماینده عالی دولت در گیلان از تحقق برنامه های پیش بینی شده در حوزه صادرات در استان طی سال گذشته (۱۳۹۸) خبر داد و گفت: در حالیکه برای سال گذشته صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری را هدف گذاری کرده بودیم؛ با تلاش های صورت گرفته، غیر از صادارات چمدانی، نزدیک به ۵۲۰ میلیون دلار صادرات که با احتساب آنها به حدود ۵۸۰ میلیون دلار صادرات رسید.

 دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) پس از جلسه مجمع نمایندگان استان در تشریح مطالب طرح شده در این جلسه به خبرنگاران گفت: در این جلسه مباحث عمومی روز و موضوعات پیش‌روی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید تصریح کرد: مباحث مرتبط با این بخش هم در جلسه امروز، بررسی و برای اتخاذ تدابیر لازم جهت توسعه اقتصادی استان و فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی گیلان، بحث و تبادل نظر شد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن بررسی موضوعات سال گذشته، به توفیقات اقتصادی سال ۱۳۹۸ پرداخته شد که بر اساس آمارها یکی از مهم ترین این دستاوردها در حوزه صادرات استان بوده است.

به گفته دکتر زارع؛ با تلاش‌های صورت گرفته از سوی فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی و ادارات ذیربط از جمله گمرکات ، بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد انزلی ، پایانه‌ها ، سازمان صمت و جهاد کشاورزی و مرزبانی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان، نزدیک به ۵۲۰  میلیون دلار صادرات از گیلان البته غیر از آمار صادرات چمدانی انجام شده که با احتساب آنها به حدود ۵۸۰ میلیون دلار می رسد؛ این درحالیست که هدف گذاری ها برای صادرات طی این سال از مبدا گیلان، با توجه به شرایط تحریمی رقمی معادل ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی با یادآوری اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در روزهای اواخر سال  مرزهای زمینی کشور بسته شد،گفت: با تلاش صورت گرفته، تنها مرز گیلان در آستارا باز بود و حتی در تعطیلات نیز صادرات از این مبدا صورت گرفت که نه فقط توفیقات خوبی برای گیلان، بلکه برای کشور محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 7 =