استاندار گیلان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان عنوان کرد؛ اقدامات پدافند غیرعامل، زمینه‌ساز مناسب‌ترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی باشد / لزوم اهتمام به احداث سریع‌تر دستگاه زباله‌سوز رشت

0 78

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت برنامه ریزی برای تحقق اهداف آن، تأکید کرد که اقدامات این حوزه باید زمینه ساز پایدارترین و ارزان ترین روش دفاع و مناسب ترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی باشد.

عصرکاسپین / دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: پدافند غیرعامل که از آن به مجموعه اقداماتی که منجر به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات یاد می شود؛ از جمله ضروریات جامعه است.

وی با بیان اینکه اقدامات پدافندی به بیانی واضح تر مجموعه فعالیت های هوشمند و برنامه ریزی شده برای مواجهه با تهدیدات و مصون سازی از آسیب هاست ، تصریح کرد: در کنار اهمیت انجام اقدامات لازم برای نگهداری از زیرساخت ها، صنایع و تاسیسات کشور ، باید به سمت افزایش سطح پایداری در جامعه گام برداریم و برای تحقق آن برنامه ریزی کنیم.

استاندار گیلان یکی از مهمترین شروط در بررسی شرایط توسعه‌یافتگی را وجود ثبات، امنیت و پایداری زیرساخت ها و کالبد کشور دانست و افزود: باید اقدامات پدافند غیرعامل، زمینه ساز پایدارترین و ارزان ترین روش دفاع و مناسب ترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی باشد.

وی تصریح کرد: در موضوع شیوع ویروس کرونا طی افزون بر دو ماه اخیر که نه فقط کشور ما بلکه سراسر جهان را فرا گرفت؛ شاهد بودیم که تا چه میزان همکاری های مردمی در رعایت توصیه های بهداشتی و پرهیز از حضور در اماکن عمومی ، در کنترل بیماری اثرگذار بود .

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: رویکردی که نظام اسلامی ایران برای مقابله با کرونا در پیش گرفت، در کنار یافتن راه حل هایی علمی مطابق با استانداردهای جهانی برای کنترل بیماری، در نظر داشتن حقوق انسانی همه آحاد جامعه فارغ از سن، جنس یا هر ممیزه دیگری بود ولی این نگاه، در سایر کشورها بویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی به کار گرفته نشد.

دکتر زارع با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش عمومی، بند هفتم سیاست های کلی پدافند غیرعامل است که با در نظر داشتن تجربه اخیر ، بر اهمیت توجه به آن افزوده می شود، تاکید کرد: لازم است برنامه ریزی های مدونی برای مواجهه و مدیریت آسیب‌های اجتماعی انجام شود تا بتوانیم در مهار و مدیریت آن‌ها ، از سرمایه مردمی استفاده کنیم و لازم است برگزاری دوره های آموزشی و مشارکت بخشی تشکل های مردم نهاد در دستور کار باشد.

وی اقدام شرکت های خصوصی، کارفرمایان ، کارآفرینان و شهرداری های استان در عدم تعدیل نیروها با وجود کاهش درآمد را ارزشمند خواند.

استاندار گیلان احداث دستگاه زباله‌سوز رشت را یکی از مهمترین پروژه ها و مطالبات مردم ذکر و بر لزوم اهتمام کافی برای جذب بودجه و اعتبار مصوب اجرای این طرح تأکید و اضافه کرد: همه مسئولان نسبت به اجرای این پروژه متعهد شده اند از این‌رو باید به تعهدات پایبند بود و انتظار به حق مردم را برآورده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =