برگزاری جلسه مشترک شورای بهداشت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در شهرستان تالش

0 78

جلسه مشترک شورای بهداشت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار در محل فرمانداری تالش برگزار شد.

عصرکاسپین/ فرماندار تالش ضمن تسلیت به شهادت دلاور مردان نیروی دریایی ارتش و در پیش رو داشتن شب های قدر و طلب مغفرت و رحمت از خداوند منان برای هموطنان ازدست رفته در حادثه اخیر و جانباختگان از ویروس منحوس کرونا و آرزوی سلامتی برای بیماران مبتلا به بیماری فعلی درجامعه از تلاش ها و پیگیری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم فهیم تالش قدر دانی کرد.

سید عیسی مهدوی افزود :اعزام کمک به روستاها و غربالگری از همشهریان و در پی آن کاهش حجم مراجعات به بیمارستان و آمار بالای بهبود یافتگان را نقطه عطفی در تاریخ شهرستان و این موفقیت را مدیون تلاش های بی وفقه پرستاران و مجموعه درمانی میتوان دانست.

در ادامه دکتر نعمتی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن قدردانی از مردم در جهت رعایت نکات بهداشتی از وضعیت نیمه آرام بودن شهرستان خبرداد و تاکید کرد که نباید از بازگشت موج بعدی بیماری غافل شد و این رعایت ها تا مرز مطمئن شدن باید پیش برد و همچنین توصیه به استفاده از ماسک در اماکن عمومی کردند، چرا که استفاده از ماسک بصورت ۸۰ درصدی در کاهش بیماری کرونا تاثیر خواهد داشت.

در ادامه جلسه ازجمله کشتار غیر مجاز دام های زنده را در سطح شهرستان و بخش ها توسط فرماندار و رئیس دامپزشکی شهرستان یادآوری شد و از این اقدامات ابراز تاسف کردند که ممکن است این کشتارهای غیرمجاز عواقب تلخی در انتظار داشته باشد و از اُهم مصوبات جلسه این اقدام غیرقانونی (کشتار غیر مجاز دام زنده ) توسط قوه قضائیه ،اداره محیط زیست و … در اسرع وقت جلوگیری خواهد شد.

و ایجاد این فرهنگ در سطح شهرستان که مردم برای کشتار دام های خود به کشتارگاه بهداشتی و مجاز مراجعه کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین یوسفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از بازگشایی مساجد بصورت محدود با رعایت فاصله و استفاده از ماسک و دستکش و مدت زمان حداکثر دوساعت در شب های قدر در شهرستان خبرداد .

همچنین سید مرتضی مختاری مدیرآموزش و پرورش تالش از بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت بصورت عدم الزامی بودن فقط در حد رفع اشکال دانش اموزان با تمهیدات اندیشیده شده با رعایت فاصله های اجتماعی حداقل ۱/۵ متر خبرداد.

در پایان سرهنگ طاهری جانشین فرماندهی سپاه ناحیه تالش از توزیع ۴۶۴۰ بن کارت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا در سطح شهرستان در ادامه طرح کمک مومنانه و رزمایش مواسات مبنی بر فرمایش مقام معظم رهبری خبرداد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 1 =