قربانی: ضرورت ارائه خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی

0 118

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به ضرورت ارائه خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی، گفت: از ۲۵ فروردین با فروکش کردن بحران، روند ارائه خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی هم آغاز شد.
عصرکاسپین/محمد حسین قربانی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی، گفت: هم‌زمان با آغاز بحران کرونا تمامی تخت‌های بیمارستانی در سراسر کشور در دو بخش دولتی و خصوصی به درمان بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده و مردم برای درمان بیماری‌هایی غیرکرونایی خود به بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کردند. اما از ۲۵ فروردین با فروکش کردن بحران، روند ارائه خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی هم آغاز شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان از تفکیک بیمارستان‌های خصوصی از بیمارستان‌های کرونایی، خبرداد و افزود: از ۲۸۰۰ تخت بیمارستان‌های دولتی استان گیلان، ۴۵۰ تخت به بیماران کرونایی در سه نقطه مختلف ازاستان اختصاص یافت و بابقی بیمارستان‌ها به منظور ارائه خدمات درمانی به بیماران عادی، آزاد شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان گیلان با بیان اینکه این‌روزها بیماران به دلیل نگرانی از کرونا در خانه و پشت درهای بیمارستان‌ها هستند و روند درمان خود را پیگیری نمی‌کنند، اظهار کرد: آزادسازی بیمارستان‌های خصوصی برای ارئه خدمات به بیماران عادی باید به عنوان یک الگو در سراسر کشور اجرا شود. معتقدم بیمارستان‌ها باید در کنار همه مأموریت‌های خود، بخش جداگانه‌ای را به کرونا اختصاص دهند که مجزا از سایر بخش‌های بیمارستان باشد و بیماران دیگر نیز بتوانند روند درمانی خود را پیگیری کنند.

بیمارستان‌های خصوص به دلیل کاهش شدید بیماران عادی رو به تعطیلی رفته و حتی تعدادی از آنها پرستاران خود را اخراج کردند

نماینده مردم آستانه اشرفیه با بیان اینکه در روزهای پیک کرونا، بیمارستان‌های خصوص به دلیل کاهش شدید بیماران عادی رو به تعطیلی رفته و حتی تعدادی از آنها پرستاران خود را اخراج کردند، تصریح کرد: انتظار داشتیم در طول این دو ماه با جامعه پرستاران بیشتر مدارا می‌کردند و حتی دو ماه مرخصی بدون حقوق می‌دادند.
نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید آغاز فعالیت مجدد بیمارستان‌ها را به دلیل کاهش نسبی بیماران مبتلا به کرونا را به مردم اطلاع دهیم تااضطرابی که به دلیل برخود افراد سالم با بیماران کرونایی در مراکز درمانی بود، برطرف شود چرا که پیش‌تر سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده بود که بیش ۴۱ درصد از حلقه انتقال بیماری کرونا در مراکز درمانی اتفاق می‌افتد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =