کاظم دلخوش، عضو مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد: توسعه۲ هزار هکتاری منطقه آزاد انزلی

0 129

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه ۲هزار هکتار از اراضی منطقه آزاد انزلی با تصویب نمایندگان مجلس توسعه یافته است گفت: 

این ۲ هزار هکتار شامل فرودگاه سردارجنگل رشت، شهرصنعتی رشت، منطقه خمیران انزلی و بخشی از منطقه ضیابر می باشد.
 عصرکاسپین /بنابراین گزارش دیروز نمایندگان مجلس با اصلاحات کمیسیون اقتصادی درخصوص لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی موافقت کردند.
  نمایندگان در نشست علنی دیروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی، با اصلاحات کمیسیون اقتصادی در تبصره ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس ماده واحده اصلاح شده لایحه مذکور؛ محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی به مساحت ۸۶۰۹ هکتار بر طبق نقشه پیوست که به‌تصویب هیأت وزیران رسیده تعیین می‌گردد.
همچنین در تبصره این ماده واحده آمده است؛ به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر محدوده فوق‌الذکر، حداکثر به میزان دو هزار هکتار در نقاط دارای توجیه شهرستان‌های استان گیلان با اولویت انزلی را به محدوده اضافه نماید.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس در نشست سه شنبه هفته گذشته ۱۶ اردیبهشت ماه پس از موافقت با ماده واحده لایحه منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) مبنی بر اینکه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی به مساحت ۸۶۰۹ هکتار تعیین شود تبصره آن را برای تعیین تکلیف و تعیین نقشه به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.
در همین ارتباط دکتر سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه ۲هزار هکتار از اراضی منطقه آزاد انزلی با تصویب نمایندگان مجلس توسعه یافته است گفت: این ۲ هزار هکتار شامل فرودگاه سردارجنگل رشت، شهرصنعتی رشت، منطقه خمیران انزلی و بخشی از منطقه ضیابر می باشد.
وی با اشاره به اینکه سه شنبه هفته گذشته در طرح تثبیت ۶ هزار هکتار از زمین های منطقه آزاد انزلی در صحن علنی مجلس دفاع کردم افزود: خوشبختانه این موضوع که قبلا توسط دیوان عدالت اداری به دلیل نداشتن نقشه و مستندات طی حکمی باطل شده بود با توسعه ۲ هزار هکتار مذکور وجاهت قانونی یافت و ۶ هزار هکتار موصوف نیز به منطقه آزاد انزلی برگشت و تثبیت شد.
عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به دفاعیاتش در تثبیت ۲ هزار هکتار برای توسعه منطقه آزاد و تایید نمایندگان که با تصویب مجلس همراه شد اظهار داشت: همه این اتفاقات باعث می شود منطقه آزاد انزلی وسعت یافته و امتیازات مثبتی به آن افزود شود و به مکان امنی برای سرمایه گذاری تبدیل گردد. متاسفانه قبلا به دلیل عدم تثبیت ۶ هزار هکتار از اراضی پیرامون منطقه آزاد انزلی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان  به سرمایه گذاران آن آسیب وارد شده بود که تثبیت و توسعه بیش از ۸ هزار متر از اراضی منطقه آزاد باعث حضور سرمایه گذاران و  ترقی و پیشرفت بیش از پیش آن خواهد شد.

دلخوش در خاتمه با بیان اینکه در سال جهش تولید مناطق آزاد باید فعالیت بهتری انجام دهند خاطر نشان کرد: منطقه آزاد انزلی از نظر استراتژیک بسیار مهم بوده و از آن جایی که در کریدور شمال و جنوب رابطه اقتصادی با کشورهای چین و روسیه بسیار اهمیت دارد، حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − هفت =