بازدید معاون رئیس جمهور. تاکید دکتر نوبخت بر تسریع اجرای روند پروژه‌های مرمتی در بازدید از سه مسجد تاریخی رشت

0 127

معاون رئیس جمهور از روند مرمت سه مسجد تاریخی رشت بازدید به عمل آورد
عصرکاسپین/روز جمعه نهم خردادماه ۹۹، دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه استاندار گیلان، معاون عمرانی ، رییس سازمان برنامه بودجه گیلان، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیر کل بنیاد مسکن گیلان از روند پروژه های مرمتی مسجد صفی و مسجد مستوفی و مسجد اردبیلیان رشت بازدید کردند.
دکتر نوبخت معاون رییس جمهور با تاکید بر ضرورت حفظ اصل هویت این مساجد گفت: در مرمت و ساماندهی بناها تمام مدارک و شواهد مربوط جمع اوری و مستند سازی شود و اصل هویت مساجد به حالت اولیه بازگردد.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام تامین اعتبار لازم برای اتمام این پروژه‌ها در سال جاری، خاطر نشان کرد: مرمت این بناها می‌بایست بر اساس ضوابط میراثی بوده و تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری برسد.
دکتر نوبخت همچنین با توجه به تاریخی بودن مدرسه مستوفی بر ضرورت آغاز عملیات اجرایی مرمت مدرسه مستوفی تاکید کرد و افزود:مساعدت لازم برای تخصیص اعتبار ویژه برای این مدرسه انجام خواهد شد.
گفتنی ست در جریان بازدید از پروژه مرمتی مساجد صفی، اردبیلیان و مستوفی، مشاور طرح احیاء، پیمانکار و معاون میراث گیلان گزارشی درباره بناهای تاریخی، مرمت وساماندهی آن‌ها و کاوش های صورت گرفته در داخل بنا ارائه نمودند.
شایان ذکر است مسجد صفی و مسجد و مدرسه مستوفی در فهرست اثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند و مسجد تاریخی اردبیلیان در شرف ثبت در فهرست اثار ملی کشور بوده و بزودی شماره ثبت آن از سوی وزیر به استاندار گیلان ابلاغ خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =