خسارت شدید به شبکه و تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان

0 81

عصرکاسپین/در پی تغییر شرایط جوی و وزش باد شدید که از غروب شنبه سوم خرداد در استان آغاز شد، بخش های وسیعی از مناطق شهری و روستایی گیلان را در بر گرفته و خاموشی های موردی مشترکین را در شهرستان های رشت ، شفت، لاهیجان، انزلی، رضوانشهر، صومعه سرا، ماسال، رودسر و فومن به دنبال داشت.
عمده آسیب های وارده به شبکه ناشی از سقوط درختان بر روی شبکه های برق و همچنین پرت شدن اشیاء خارج از حریم مانند آنتن های سقفی و… روی شبکه ها و تاسیسات توزیع برق گیلان و به طبع آن پارگی سیم ها و قطع برق می باشد.
براساس برآوردهای بعمل آمده وزش باد شدید موجب پارگی و آسیب به شبکه های فشار متوسط و فشار ضعیف به طول بیش از ۳۵ کیلومتر شد. همچنین به تعداد ۷ ترانس و ۱۱ مورد تجهیزات شبکه اینشرکت آسیب جدی وارد آمد.
با اینحال نیروهای خدوم شرکت توزیع برق استان در امورها و ادارات تابعه تا نزدیک صبح چهارم خرداد یکسره در محل کار و اتفاقات حضور داشتند تا خاموشی های ناخواسته را رفع و در کمترین زمان ممکن با انجام اقدامات فوری کلیه مشترکین را برقدار کنند .
با این وجود طبق برآورد اولیه حاکی از وارد آمدن حدود ۱۹۳۰۷ (نوزده هزار و سیصدوهفت میلیون ریال ) آسیب به شبکه ها و تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان است که با توجه به مشکلات شدید نقدینگی این شرکت ، جبران خسارات وارده ، ضروری و حائز اهمیت بسیار می باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + یک =