تاکید مسوولان شهرستان آستارا بر بهبود زیرساخت های بهداشت و درمان شهرستان

0 35

زیرساختهای آستارا ظرفیت پذیرش و درمان گردشگران خارجی را دارد

عصر کاسپین/ دکتر غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه آستارا با قرار گرفتن در دورترین نقطه از مرکز استان ویترین نظام است، اظهار کرد: گرچه این شهرستان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما در برخی از ایام سال به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت مقابله با کرونا، افزود: علیرغم اینکه زیرساختهای درمان گیلان مناسب نبود اما تلاش های کادر سلامت استان موجب شد تا از بحران کرونا عبور کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به حضور پرستاران داوطلب در ایام کرونا، گفت: این قشر زحمت کش در دوران کرونا در بالین بیماران حاضر شدند، اما با کنترل ویروس ، ادامه کار آن ها با نگرانی همراه بوده که لازم است در این زمینه تصمیمات مناسب اتخاذ شود.

مرحبا با اشاره به کمبود خدمات بهداشتی و نیروی انسانی در آستارا، گفت: شبکه بهداشت و درمان آستارا نیازمند تزریق پزشک متخصص، احداث خانه‌های بهداشت روستایی و همچنین شبانه روزی کردن برخی خانه‌های بهداشت و تبدیل آنها به مراکز درمانی است.

وی با اشاره به اینکه زیرساختهای شهرستان شرایط لازم را برای ارایه خدمت درمانی به گردشگران آذربایجانی را دارد، افزود: بیمارستان قدیمی شهر آستارا پتانسیل تبدیل به درمانگاه فوق تخصصی را دارد و می‌تواند به بیماران خارجی خدمات درمانی ارایه و برای کشور ارز آوری داشته باشد.

تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت افزایش زیرساخت‌های سلامت قابل تحسین است

در ادامه، حسن رستم زاد، رئیس شورای سلامت شهرستان آستارا نیز با تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان سلامت گیلان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: تلاش های کادر سلامت استان با درایت و رهبری دکتر سالاری در بحران کرونا همچون جهاد رزمندگان دفاع مقدس در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی با تقدیر از حسن توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه افزایش زیرساخت‌های بهداشت و درمان، افزود: به شخصه شاهد توجه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به زیرساختهای درمانی در آستارا هستیم به گونه ای که شاخص های سلامت شهرستان از زمان حضور دکتر سالاری افزایش محسوسی داشته است.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به وجود جمعیت قابل توجه در این شهرستان در کنار جمعیت گردشگر و مسافرین خارجی، گفت: این شهرستان علاوه بر همسایه بودن با استانهای شمال غربی با کشور جمهوری آذربایجان نیز همسایه بوده و لازم به توجه بیشتری است هر چند رشد و استقرار تجهیزات درمانی و بهداشتی نظیر سی تی اسکن در شهرستان شایسته تقدیر است.

رئیس شورای سلامت آستارا همچنین خواستار افزایش نیروی انسانی متخصص، استقرار داروخانه‌ها و همچنین تسریع در ساخت درمانگاه تخصصی در این شهرستان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 20 =