ساماندهی رودخانه‌های آلوده رشت ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

0 82

رئیس شورای شهر رشت گفت: ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب شهر رشت به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عصر کاسپین/ اسماعیل حاجی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب شهر رشت به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اظهار داشت: در همین‌جا از استاندار گیلان، معاون رئیس‌جمهور و نمایندگان استان در مجلس انتظار داریم برای تأمین این اعتبار به ما کمک کنند.

رئیس شورای شهر رشت ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) برای اجرای چندین پروژه در شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب، ساخت روگذر میدان نیروی دریایی، احداث روگذر میدان مصلی، ساخت روگذر میدان ولی عصر(عج) و زیرگذر شهرداری رشت از جمله این پروژه‌ها هستند.

حاجی‌پور احداث پیاده راه فرهنگی شهر رشت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در کنار ایجاد یک محیط خوب برای مردم این پروژه اشکالاتی داشته و به بازار رشت آسیب رسانده‌ است تصریح کرد: مطالعات اولیه پروژه زیرگذر شهرداری رشت به صورت دو بانده در حال انجام است و با اجرایی شدن آن بخشی دیگر از مشکلات شهر حل می‌شود.
وی وجود پنج کمیسیون در مجموعه شورای شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر این کمیسیون‌ها ابراز داشت: کمیسیون عمران و توسعه، کمیسیون فرهنگی و خدمات شهر، کمیسیون حمل و نقل، کمیسیون بهداشت و کمیسیون برنامه و بودجه پنج کمیسیون تخصصی شورای شهر رشت محسوب می‌شوند.

رئیس شورای شهر رشت سطح و نوع تسهیلات در کنار علاقمندی را از جمله مؤلفه‌هایی که در تشکیل کمیسیون‌های شورای شهر و انتخاب اعضاء آن دخیل است خواند و اظهار داشت: رسیدن به توسعه شهری ابزارهای خاص خود را نیاز دارد از طرفی با آمدن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) امیدواریم زودتر به این امر برسیم.

حاجی‌پور وجود ثبات در مدیریت شهری و شورای شهر رشت را از جمله عوامل مؤثر در بهبود بهتر انجام کارها توسط شهردار اعلام کرد و گفت: در کنار ارتباط سازنده و تعامل مثبت اعضاء شورای شهر با شهردار جهت پیشبرد کارها، هر کجا که نقصی و مشکلی پیش بیاید نیز اعضاء شورای شهر می‌توانند از شهردار شهر پاسخ بخواهند.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه کمیسیون‌های شورای شهر رشت را خود اعضاء آن برای یکسال انتخاب می‌کنند خاطرنشان کرد: طبق قانون هر عضو شورای شهر باید حداقل در دو کمیسیون عضو باشد که البته گاهی برخی از اعضاء شورا در سه تا چهار کمیسیون مختلف نیز عضو بوده و به همراه سایر اعضاء نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =