معاون اول رییس جمهور تأکید کرد: تالاب انزلی همواره مورد توجه مردم استان گیلان است / باید برای مدیریت تالاب‌های کشور، برنامه‌ای مانند برنامه احیاء دریاچه ارومیه تدوین شود

0 123

سومین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور پیش از ظهر امروز(دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

عصر کاسپین/ دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید بر اینکه باید قدر مجموعه تالاب های کشور را بدانیم، گفت: باید قدر تالاب های کشور را تا وقتی زنده هستند و پیش از بروز پیامدها و آثار نامطلوب زیست محیطی ناشی از مرگ آنها بدانیم.

دکتر جهانگیری با اشاره به تجربه موفق سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در احیاء دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: باید برای مدیریت تالاب های کشور نیز برنامه ای مانند برنامه احیاء دریاچه ارومیه تدوین شود تا شاهد جلوگیری از خشک شدن تالاب ها باشیم.
وی افزود: اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه کار بسیار مهمی بود که اصلی ترین دغدغه ها نسبت به این دریاچه را برطرف و زمینه رضایتمندی مردم کشور را فراهم کرد.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش های ارائه شده در جلسه در خصوص برنامه ها و اقدامات طرح جامع هفت ساله احیاء تالاب انزلی، این تالاب را از مهمترین تالاب های کشور برشمرد و گفت: تالاب انزلی همواره مورد توجه مردم استان گیلان بوده است که امیدوارم با اجرای برنامه های تدوین شده، شاهد حل مشکلات و مسایل این تالاب باشیم.

معاون اول رییس جمهور از استاندار گیلان، سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه هایی که مطابق برنامه های تهیه شده دارای تعهد هستند خواست با جدیت نسبت به انجام تکالیف و تعهدات خود اقدام کنند و از آسیب رسیدن و خشک شدن تالاب انزلی جلوگیری کنند.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر تولید کمپوست در استان گیلان و ضرورت انتقال آن به جنوب کشور برای استفاده خاطرنشان کرد: کارگروهی با حضور وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه در این خصوص تشکیل شود و تعیین تکلیف کند که کارخانه های تولید کمپوست در کدام مناطق احداث و موارد مصرف کمپوست تولیدی در چه صنایعی باشد.

در این نشست همچنین مقرر شد کارگروهی با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست و با عضویت سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف و نحوه فعالیت کارخانه های تولید کمپوست در مناطق مختلف تشکیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + هشت =