هجوم مسافران به مناطق شنا ممنوع گیلان

0 77

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان از هجوم مسافران و گردشگران به سواحل و مناطق شنا ممنوع استان خبر داد و گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در سواحل استان گیلان رعایت نمی‌شود.

عصر کاسپین/ سیاوش غلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در سواحل استان گیلان رعایت نمی‌شود اظهار داشت: به علت خیل عظیمی از گردشگران و مردمی که امسال در طرح‌های سالمسازی استان گیلان حاضر شده‌اند امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان با تأکید بر اینکه عده‌ای از مردم هنوز شیوع کرونا و خطرات آن را جدی نگرفته‌اند افزود: امسال در سواحل استان گیلان شاهد حضور خیل عظیمی از مردم، اهالی بومی، گردشگران و مسافران هستیم از طرفی موارد و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در این نقاط به خوبی رعایت نمی‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در امر امداد و نجات و جلوگیری از غرق شدگی و کاهش تلفات انسانی نقش خود را ایفا می‌کند خاطرنشان کرد: ما از تمام امکانات و تجهیزات خود برای امر کمک و خدمات‌رسانی به مردم به ویژه در طرح‌های سالمسازی دریا استفاده می‌کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان سواحل را به نقاطی که می‌توانند به محلی جهت انتقال ویروس کرونا تبدیل شوند تلقی کرد و ابراز داشت: از مجموع ۱۶ شهرستان ۹ شهر ساحلی در استان گیلان وجود دارد و جمعیت هلال‌احمر در طرح‌های سالمسازی این شهرها و در دو پایگاه دریایی آن حضوری فعال دارد.

غلامی کمبود امکانات و تجهیزات در جمعیت هلال احمر استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با این بیان اینکه امکانات فعلی این نهاد کفاف نیازهای موجود را نمی‌دهد تصریح کرد: در حال حاضر یک فروند بالگرد در جمعیت هلال احمر گیلان فعال است و گیلان از حیث امکانات هوایی جزء استان‌های معدود کشور به شمار می‌آید.

وی آمادگی جمعیت هلال احمر گیلان برای ارائه آموزش به نجاتگران و هیئت‌های نجات غریق در سواحل استان خبر داد و ابراز داشت: امسال به علت شیوع ویروس کرونا و خطرات آن امکان توزیع بروشور را نداریم و از این امر صرفه‌نظر کرده‌ایم اما با این وجود آموزش و اطلاع‌رسانی‌های ما قطع نشده و همچنان ادامه دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان با تأکید بر اینکه مدیریت طرح‌های سالمسازی دریا در برخی نقاط استان به دهیاری‌ها سپرده شده است اظهار داشت: ۲۰۰ کیلومتر از طول سواحل استان گیلان به غیر از جاهایی که طرح‌های سالمسازی در آنجا مستقر شده است دقیقاً نقطه شنا ممنوع و خطرآفرین محسوب می‌شود.

غلامی طول سواحل استان گیلان را ۲۸۰ کیلومتر اعلام کرد و با بیان اینکه مردم نباید جهت تفریح و شنا به نقاط خطرآفرین ساحلی مراجعه کنند افزود: در همین‌جا به تمام کسانی که خارج طرح‌ها شنا می‌کنند توصیه می‌کنیم به صورت جدی از حضور در مناطق شنا ممنوع خودداری کنند و با جان خود بازی نکنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان ضمن توصیه به تمام افرادی که برای شنا و تفریح نقاط خطرآفرین ساحلی و مناطقی که طرح‌های سالمسازی در آنجا مستقر نیستند را انتخاب می کنند تصریح کرد: از این افراد می‌خواهیم به عقب تا کار خود فکر کنند و به جهت چند دقیقه خوشی یک عمر پشیمانی برای خود و خانواده به بار نیاورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =