هشدار جدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش نگران کننده شمار مبتلایان کرونا در گیلان

0 22

دکتر ارسلان سالاری عصر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: پس از عید سعید فطر پذیرش بیماران سرپایی و بستری در مراکز بیمارستانی گیلان سیر صعودی به خود گرفته است.

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان از ۱۵۰ تن به حدود ۳۰۰ تن افزایش پیدا کرده، افزود: ۲۰ درصد بیماران بستری و سرپایی فعلی از مسافرینی هستند که در گیلان به جهات مختلف حضور پیدا کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سیر صعودی شمار مبتلایان در گیلان و به تبع آن در کشور خبر داد و گفت: در پی کاهش محدودیت ها و بازگشایی اصناف و صنایع، عده ای خیال می کنند ویروس کرونا از بین رفته و این بی توجهی برخی ها موجب شده تا شمار مبتلایان به کرونا از جمله در بین بیماران زمینه ای و سالمندان افزایش پیدا کند.

دکتر سالاری بر لزوم رعایت بهداشت عمومی و فردی تاکید کرد و افزود: ویروس کرونا فعالانه به دنبال افراد سالم می چرخد از این رو همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک بدانند و ضمن شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی از کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش شدت بیماری، افزایش مراقبت ها و همچنین افزایش زیرساخت های درمانی و تجهیزات پزشکی، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سیر صعودی بیماری کرونا در استان را نگران کننده دانست و افزود: اگر روند صعودی شیوع و ابتلای گیلانیان به بیماری کووید۱۹ به همین روال ادامه پیدا کند یقینا با آغاز فصل پاییز و شروع موجی از بیماری آنفولانزا، مقابله با دو بیماری مشابه بسیار سخت تر خواهد بود.

دکتر سالاری با بیان اینکه میزان مرگ و میر در کشور به روزی ۳۳ نفر رسیده بود اما اکنون روزانه ۲۰۰ تن جان خود بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست می دهند، تصریح کرد: تنها راه مقابله با بیماری کرونا ویروس جدید در شرایطی که نه واکسن آن تولید شده و نه درمان قطعی برای آن وجود دارد، رعایت پروتکل های بهداشتی، جدا سازی بیماران احتمالی کرونا از افراد سالم، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و جدی گرفتن بیماری کووید۱۹ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =