پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در گیلان؛ ۱۴ رسته شغلی برای دریافت تسهیلات تعیین شد

0 72

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به پرداخت هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان گفت: پرداخت این تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارد.

عصر کاسپین/ عباس علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در گیلان اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به ضامن ندارد و متقاضیان می‌توانند با استفاده از سفته تسهیلات خود را دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان پرداخت تسهیلات به مبلغ ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان را نیازمند سفته با ضامن دانست و با بیان اینکه یک فعال اقتصادی یا کارمند می‌تواند ضامن فرد متقاضی باشد بیان کرد: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در گیلان پیش‌بینی شد.

علیزاده روند پرداخت تسهیلات در گیلان را کُند ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات جلساتی با بانک‌ها تشکیل دادیم البته پرداخت تسهیلات از ۴۸ تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان نیازمند دو ضامن و سفته است و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان نیز نیازمند دو ضامن و سفته متقاضی است.
وی با بیان اینکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان به بالا نیز براساس شیوه‌نامه ضمانت‌ها به متقاضیان و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده اختصاص می‌یابد خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۵۹۵ فقره پرونده برای دریافت این تسهیلات تشکیل شده که شامل ۱۱ هزار و ۸۳۸ اشتغال است که در مجموع ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات درخواست کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه ۱۴ رسته شغلی برای دریافت این تسهیلات تعیین شدند افزود: دو هفته پس از ثبت‌نام متقاضی برای دریافت تسهیلات پس از اینکه واجد شرایط شناخته شود، تسهیلات حمایتی به وی پرداخت می‌شود.

علیزاده با اشاره به تعیین مهلت ۱۵ روزه برای تایید دستگاه‌های اجرایی و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها پس از ثبت‌نام متقاضی خاطرنشان کرد: بیشترین ثبت‌نام کنندگان درحال حاضر از حوزه وزارت راه و شهرسازی با ۳ هزار و ۶۴۲ پرونده و اشتغال ۳ هزار و ۷۱۸ نفر بوده و سازمان صمت نیز با ۵۴۲ پرونده و ۳ هزار و ۲۴۳ اشتغال در جایگاه بعدی است.

وی با بیان اینکه تسهیلات به دو گروه مشاغل رسمی و بیمه‌ای و مشاغل غیررسمی و بیمه‌ای اختصاص می‌یابد که ثبت‌نام گروه نخست آغاز شده و گروه دوم نیز تا هفته آینده اعلام خواهد شد ابراز داشت: دولت به اِزای هر کارفرما مبلغ ۶ میلیون تومان و به اِزای شغل‌هایی که به‌صورت غیر رسمی و بیمه‌ای فعالیت می‌کنند ۸ میلیون تومان پیش بینی کرد.

علیزاده با اشاره به پیش‌بینی تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای رانندگان که به‌صورت خویش‌فرمایی کار می‌کنند تصریح کرد: دولت برای آن دسته از واحدهای تولیدی و خدماتی که به‌دلیل شیوع کرونا موظف به تعطیلی واحد خود شدند برای هر شغل بیمه‌ای ۱۶ میلیون تومان و برای مشاغل متاثر از کرونا که خود واحدهایشان را تعطیل کردند نیز ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =