گسترش روحیه احسان و تعاون در رزمایش‌های کمک مومنانه/ آمادگی سپاه کربلا برای احداث بیمارستان صحرایی

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به آغاز مرحله بعدی رزمایش کمک مومنانه در سه باره زمانی گفت: ایجاد و گسترش روحیه احسان و تعاون در آحاد جامعه از اهداف رزمایش‌های کمک مومنانه است.

0 41

سرپرستی مازندران/سردار سیاوش مسلمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نهضت کمک مومنانه در جمع خبرنگاران استان مازندران با اشاره‌ به انعکاس مطلوب و تاثیرگذار رسانه‌های انقلابی استان مازندران در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه اظهار کرد: این انعکاس باعث ایجاد رقابت خیرخواهانه شد و به دنبال این هستیم با فراهم کردن تبلیغات رسانه‌ای بتوانیم رقابت سالم در حوزه کمک‌ها را به منظور احسان و تعاون و برطرف کردن مشکلات همنوعان خود به‌وجود آوریم.

وی با بیان اینکه نهضت کمک مومنانه مبتنی بر لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری شکل گرفت، افزود: این کار بزرگی بود که جز با اراده الهی امکان نداشت و امروز مردم ثابت کردند که به عنوان کلیدی‌ترین عنصر نگهدارنده انقلاب اسلامی همواره برای استمرار این نظام در صحنه حضور دارند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه موجی از امید، عزت و رضایت مقام ولایت را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست در استان مازندران بیش از ۳۰۳ هزار بسته معیشتی بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان بین ۹۳ هزار خانواده که شناسایی شده بودند، توزیع شد.

مسلمی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن (ع) در مرکز مازندران با مسؤولیت نماینده ولی فقیه در استان و دبیری سپاه در راستای اجرای مرحله دوم کمک مومنانه تشکیل شده است، بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز قرار گاه امام حسن (ع) شکل خواهد گرفت، مرحله دوم در سه باره زمانی اجرا خواهد شد.

وی افزود: مرحله نخست از عید قربان تا غدیر و دهه امامت و ولایت، مرحله دوم در دهه اول محرم و مرحله سوم دهه آخر مصادف با اربعین تا رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی هم به صورت نقدی و غیرنقدی توسط خیران استان مازندران انجام می‌شود، یادآور شد: علاوه بر سبدهای معیشتی، کارت‌های هدیه به افرادی که در اثر ویروس کرونا در حوزه‌های اقتصادی به مشکل برخوردند داده خواهد شد؛ همچنین لباس، لوازم‌التحریر، جهیزیه و تسهیلات اشتغال‌زایی برای مشاغل آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است.

مسلمی با اشاره به اینکه اقشار مختلف بسیج به منظور کمک به بیماران ویروس کرونا اهدای خون را در دستور کار دارند، بیان کرد: پیش قراولان این امر بسیج پیشکسوتان هستند که هم در عرصه جنگ سخت بودند و امروز نیز در مواجهه با ویروس کرونا پیشقدم هستند.

وی در ادامه به اقدامات بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف مانند آبرسانی، ساخت دیوار رودخانه‌ها، پل بین مزارع، پل‌های روستایی و اقداماتی از این دست طرح‌ها با استانداری مازندران به تفاهم نامه رسیدیم و به دنبال این هستیم تا این طرح‌ها انجام شود و روحیه امید و اعتمادسازی مردم بیشتر شود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه ایجاد و گسترش روحیه احسان و تعاون در آحاد جامعه از اهداف رزمایش‌های کمک مومنانه است، بیان کرد: اگر کمک به هم نوع گسترش یابد فقر و فلاکت رخت بر می‌بندد، در رزمایش کمک مومنانه از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری شده است، بسیج و مردم قدرت نرم نظام هستند اگر بتوانیم به جدیت از این ظرفیت بهره‌مند شویم بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.

مسلمی با اعلام آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: ما آمادگی همه جانبه برای مقابله با ویروس کرونا را داریم و با همه توان در خدمت مردم هستیم، اگر دستوری برای احداث بیمارستان صحرایی داده شود سپاه آمادگی برای احداث آن را دارد، در آمل ۱۰۰ تخت برای بیماران آماده کرده‌ایم که نیروهای آن نیز از بسیج جامعه پزشکی تامین شده‌ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =