آشفتگی شدید در بازار کالاهای اساسی / افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت بسیاری از کالاها

0 40

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه بی‌ثباتی در حوزه مدیریت وزارت صمت ریشه بسیاری از مشکلات است گفت: آشفتگی بازار عرضه کالاهای اساسی نشان دهنده بی‌کفایتی مدیران ذیربط است.

عصر کاسپین/ محمدرضا احمدی سنگری در پاسخ به این پرسش که چقدر عدم ثبات مدیریتی در وزارت صنعت معدن و تجارت موجب تشدید مشکلات ناشی از توزیع نامناسب و آشفتگی در بازار کالاهای اساسی شده است اظهار داشت: بی‌کفایتی مدیران ذیربط موجب آشفتگی بازار عرضه کالاهای اساسی شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس عدم نظارت دقیق، اصولی و درست در بازار تأمین و عرضه مایحتاج اساسی توسط وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط را یکی دیگر از عوامل تشدید کننده نابه‌سامانی در سطح بازار دانست و عنوان کرد: شرایط بسیار حساسی است زیرا قشرهای آسیب‌پذیر دچار مشکلات عدیده‌ای به خاطر این ناکارآمدی‌های مدیریتی شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه مجلس هم به وظیفه نظارتی خود در حوزه بازار کالاهای اساسی و توزیع اقلام مورد نیاز خانوار عمل می‌کند تصریح کرد: خانه ملت و نمایندگان به عنوان وکلای مردم پیگیر مسائل هستند از طرفی ضعف از قانون نیست بلکه این دستگاه‌های اجرایی هستند که باید قوانین را به خوبی اجرا کنند.
احمدی سنگری گرانی افسار گسیخته بسیاری از کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در کنار کمبود و یا کمیابی برخی از اجناس را در سطح جامعه مورد اشاره قرار داد و در همین زمینه ابراز داشت: برخی بروز چنین مشکلاتی را در جامعه ناشی از تحریم‌های دشمن می‌دانند در حالی‌که بنده و تحلیلگران حوزه اقتصادی اعتقادی به این موضوع نداریم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه به اعتقاد وی تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از مشکلات به وجود آمده در بازار عرضه کالاهای اساسی به دلیل تحریم‌های دشمن اتفاق افتاده است ابراز داشت: طبق بررسی‌ها و پیگیری‌های زیادی که به عمل آمده بی‌کفایتی برخی از افرادی که در حوزه‌های مرتبط مسئولیت دارند علت بروز این مشکلات است.

وی به موضوع عدم رأی اعتماد مدرس خیابانی در مجلس نیز اشاره کرد و تشریح علل آن بیان داشت: در چندین ماهی که مدرس خیابانی فرصت سرپرستی وزارت صمت را بر عهده داشت بازار به ویژه در حوزه عرضه کالاهای اساسی با آشفتگی شدیدتری مواجه شد تا جایی که شاهد افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت بسیاری از کالاها بودیم.

احمدی سنگری با بیان اینکه بحث عدم ثبات مدیریتی در وزارتخانه استراتژیک صنعت، معدن و تجارت قطعاً تأثیرات منفی و تبعات سنگینی در جامعه بر جای گذاشته است خاطرنشان کرد: اگر وزارت صمت با تمام توان خود به میدان بیاید و فرآیند تولید و توزیع کالا را مدیریت کند بدون شک مشکلاتی که ما هم‌اینک در این بخش داریم برطرف می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =