اجرای طرح هوشمند‌سازی کشاورزی در گیلان؛ گام‌های جدی برای تحقق «جهش تولید» برداشته می‌شود

0 75

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان گفت: طرح هوشمند‌سازی کشاورزی برای نخستین بار در گیلان اجرایی می‌شود.

عصر کاسپین/ مرتضی مرادی، آغاز نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه گام‌های جدی برای تحقق شعار جهش تولید برداشته می‌شود اظهار داشت: طرح هوشمند‌سازی کشاورزی برای نخستین بار در استان گیلان اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه در بخش کشاورزی و تولیدات این حوزه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: کمک به خودکفائی در عرصه تولید محصولات راهبردی نظیر برنج، گندم، ذرت، کلزا و جو از جمله اهداف طرح هوشمند‌سازی کشاورزی است.

مرادی عملیاتی شدن نهضت جهش تولید در استان گیلان با هدف افزایش عملکرد و حمایت ویژه از محصول استراتژیک برنج را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کمک به تولید گوشت قرمز مرغوب، واکسیناسیون دام سبک و سنگین و پلاک‌بندی دام‌ها از دیگر اهداف مورد توجه طرح هوشمندسازی کشاورزی در بخش دامپروری است.
وی سازمان جهاد کشاورزی و مؤسسه تحقیقات برنج را دو نهادی که با سازمان بسیج مهندسان کشاورزی برای اجرای طرح ویژه برنج همکاری می‌کنند اعلام کرد و بیان داشت: طرح بسیج همگام با کشاورز مختص برنج بوده و برای حمایت از محصولات راهبردی از ۲ سال گذشته به‌شکل ویژه در استان گیلان اجرایی شده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان افزایش مزارع تحت پوشش اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: امیدواریم امسال موفقیت‌های بیشتری در حوزه تولید محصول راهبردی برنج حاصل شود و بتوانیم گامی جدی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برداریم.

مرادی ارائه خدمات در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج به کشاورزان استان گیلان را توسط مهندسان بسیج کشاورزی سپاه مورد تأکید قرار داد و در همین زمینه خاطرنشان کرد: ترویج و آموزش، تغذیه مناسب و تحویل نسخه کودی مطلوب از جمله عوامل مهم افزایش عملکرد تولید برنج محسوب می‌شود.

وی تحویل نسخه کودی به کشاورزان برنجکار استان گیلان و آگاه‌سازی آنان برای نحوه استفاده از کودهای پتاسیم را مورد تأکید قرار داد و افزود: نیازسنجی و تشویق کشاورزان برای ترویج و استفاده از بذر گواهی‌شده از جمله اهداف بسیار مهمی است که در خلال اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز درصدد تحقق آن هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − سیزده =