استاندار گیلان: تولید محصولات «باکیفیت و ارزان» بهترین راه مقابله با قاچاق کالا است

0 44

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها جهت جلوگیری از قاچاق کالا گفت: تولید محصولات «باکیفیت و ارزان» بهترین راه مقابله با قاچاق کالا است.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان با اشاره به ضرورت تحقق قانون مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: تحقق این امر نیازمند اراده جدی و همکاری متولیان مبارزه با قاچاق کالا و استفاده بهینه از ابزارهای تشخیص کالا و طرح برخورد است.

استاندار گیلان با بیان اینکه کنترل و رصد واردات و صادرات کالا به می‌بایست با هوشیاری هرچه بیشتر انجام شود خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی، تعزیرات گمرکات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه از جمله مبارزان مبارزه با قاچاق کالا هستند که در خط مقدم این عرصه حضور دارند.

زارع با اشاره به ضرورت تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند ابراز داشت: این نظارت‌ها مسیر را برای فعالیت بهتر بازرگانان مهیا می‌کند و و سد محکمی در برابر سوداگران قاچاق کالا خواهد بود و در کنار اجرای این برنامه‌ها باید بتوانیم محصولاتمان که از لحاظ کیفیت، قیمت و بسته‌بندی رقابت‌پذیر هستند و رقبا را پشت سر گذاشتند را به بازارهای هدف صادر و عرضه کنیم.
نماینده عالی دولت در استان گیلان بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: قاچاق همانطور که باعث بروز آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه خانواده و جامعه می‌شود بلایی بر جان تولید و اقتصاد کشور نیز خواهد بود و اشتغال و تولید را هدف قرار می‌دهد.

وی قاچاق را عامل ترویج فرهنگ قانون‌گریزی دانست و ابراز داشت: با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های راهبردی که نظام و دولت برای ساماندهی این حوزه پیش‌بینی کرده است می‌توان قاچاق کالا را سخت‌تر و محدودتر کرد و در کنار آن مردم را به خرید کالاها و تولیدات داخلی تشویق کنیم و با جلوگیری از ورود قاچاق نیز از بخش خصوصی حمایت شود.

استاندار گیلان تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بهره‌گیری از امکانات موجود را در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز موثر دانست و اظهار داشت: در این زمینه از دستگاه‌های عضو ستاد و فرمانداران نیز انتظار داریم که بیش از گذشته برای تحقق اهداف مذکور همراهی و همکاری کنند.

زارع با اشاره به ضرورت اجرای دقیق و مستمر طرح برخورد براساس ضوابط تعیین شده و دستورالعمل‌های ابلاغی جهت مبارزه با قاچاق کالا بیان داشت: در راستای فرهنگ‌سازی اهداف مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آگاهی‌بخشی در این زمینه می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان توجه به تولیدات داخلی را جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گامی موثر در راستای تحقق جهش تولید دانست و بیان کرد: تولید محصولات با کیفیت و ارزان و عرضه آن با قیمت مناسب یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا است و لازم است که تولیداتی باکیفیت، استاندارد و رقابتی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =