استاندار گیلان: دولت برای تکمیل ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت – قزوین مصمم است

0 49

استاندار گیلان بر لزوم تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی استان تأکید کرد و گفت: دولت برای تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین جدی است و اهتمام خوبی در این زمینه دارد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه شورای اداری رودبار که با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان برگزار شد از جدیت دولت برای تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین سخن گفت و اظهار داشت: اتمام این آزاد راه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین تنها به توسعه گیلان منتهی نمی‌شود بلکه در ابعاد ملی نیز تاثیرگذار است عنوان کرد: جدیت در امر اتمام پروژه‌های عمرانی استان گیلان و کنترل و نظارت بر فرآیند اجرای آن‌ها امری است که انتظار داریم فرمانداران نسبت به آن توجه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شهرستان رودبار ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی برای رشد و توسعه دارد تصریح کرد: یکی از مواردی که از فرماندار جدید شهرستان انتظار می‌رود این است که در بخش‌های اقتصادی و اشتغال تلاش داشته باشد و ظرفیت‌ها را برای رونق اقتصادی و اشتغال مورد استفاده قرار دهد.
استاندار گیلان بهره‌گیری از منابع انسانی شهرستان رودبار نظیر نماینده مردم در مجلس، اعضاء شورای تأمین، نخبگان، دانشگاهیان، فرهنگیان، ائمه جمعه و جماعات، شوراهای اسلامی و مردم را لازم و ضروری خواند و گفت: فرماندار شهرستان رودبار باید از این پتانسیل‌ها برای کاهش نرخ بیکاری و تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کند.

زارع ایجاد فضای امیدآفرینی و نشاط را در جامعه لازم خواند و با تأکید بر اینکه مأیوس کردن مردم به نظام اسلامی آسیب وارد می‌کند خاطرنشان کرد: باید در جامعه به گونه‌ای عمل کنیم که امیدافزایی ایجاد شود تا در کنار خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در مسیر رو به تعالی با مشارکت افزون‌تر آحاد جامعه به ویژه جوانان قرار بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان رودبار را شهرستانی با داشته‌های منحصر به‌فرد در بخش‌های مختلف تلقی کرد و افزود: یکی از این قابلیت‌ها محصول زیتون است زیرا در سراسر کشورمان شهرستان رودبار به عنوان برند این محصول شناخته شده بنابراین در این راستا باید برای رونق تولید این محصول تلاش انجام دهیم.

استاندار گیلان به شمار بالای تردد در محور رودبار به عنوان مهم‌ترین دروازه ورودی استان نیز اشاره کرد و با اشاره به اینکه یک فرصت برای عرضه بیشتر خدمات، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پدید آمده است خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی انجام شده است و بخش دیگری نیز در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

زارع تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را برشمرد و با بیان اینکه وحدت و همدلی گفتمان اصلی استانداری گیلان است ابراز داشت: برای تحقق هر چه بیشتر توسعه، شکوفایی و بالندگی در استان گیلان همدلی، وفاق و انسجام لازم است و انتظار داریم همه مسئولان در این امر مشارکت داشته باشند.

وی تلاش برای تحقق اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی گیلان را یکی از نیازهای اساسی استان تلقی کرد و با تأکید بر اینکه مورد مذکور باید بیش از گذشته مورد توجه و اهتمام قرار گیرد عنوان کرد: در حال حاضر شیوع ویروس کرونا زندگی، کار و بسیاری دیگر از عرصه‌های مرتبط با امور مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

استاندار گیلان تغییر سبک زندگی برای مواجهه با وضعیت فعلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مصون ماندن از ویروس کرونا را راهبردی که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد دانست و افزود: بار دیگر تأکید می‌کنم که مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حتماً از ماسک استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان استفاده بهینه از توانمندی‌های داخلی به ویژه پتانسیل‌های درون استانی در جهت توسعه فضای کسب وکار و رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق جهش تولید را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع امری بسیار مهم است و متولیان امر باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

زارع یکی از آثار شیوع کرونا در کشورمان را آشکار شدن ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: فعالان عرصه علوم دانش‌بنیان با تلاش خود توانستند در مدت زمان کوتاهی علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به تجهیزات و کالاهای بهداشتی و درمانی، امکان صادرات این دسته از اقلام را نیز فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به بیانات مقام معظم رهبری در مورد دولت اشاره کرد و گفت: دولت دوازدهم تا آخرین روز قانونی، به عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران فعال است و امور محوله را پیگیری می‌کند و در این مسیر مدیران تا زمانی که مسئولیت بر دوش آنان نهاده شده باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

زارع با تأکید بر اینکه نباید از سرعت کار، حساسیت، دقت نظر، وقت شناسی و تلاش مدیران کاسته شود فعالیت روزافزون آنان را خواستار شد و اظهار داشت: مجموعه کارگزاران و کارکنان موظف به انجام امور محوله هستند و از مدیران کل و فرمانداران انتظار دارم به صورت روزانه واحدهای تولیدی و مراکز اشتغال را رصد و پایش کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه لازم است مدیران کل و فرمانداران از بستر ایجاد شده در بخش تولید و اشتغال در استان نهایت استفاده را برای خدمت به مردم ببرند تصریح کرد: استعدادهای خوبی در شهرستان‌های گیلان وجود دارد و باید برای استفاده از آن مسیر را با وحدت و همراهی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی هموار کرد.

وی اقتصاد و معیشت، فرهنگ، سلامت و امنیت را جمله اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید در این سال‌ها به ویژه در سالی که مزین به شعار جهش تولید شده عنوان و ابراز داشت: انتظار داریم با حمایت و مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط توسعه متوازن شهری و روستایی در سطح استان گیلان تحقق پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =