اسکواش ساحلی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیات اسکواش مازندران گفت: برنامه‌ریزی های خوبی در سطح استان و کشور صورت گرفته و بزودی اسکواش ساحلی در استان راه‌اندازی می‌شود.

0 58

سرپرستی مازندران/ مجید جعفری در خصوص آخرین وضعیت اسکواش استان مازندران اظهار داکردشت : تاکنون ۶ هیات فعال در شهرهای مختلف داریم که بزودی این تعداد به ۱۲ هیات شهرستانی افزایش پیدا خواهد کرد. حدود ۲۰۰ ورزشکار ثبت نام کرده داریم که از این تعداد فعلا فقط حدود ۱۰۰ ورزشکار به دلیل شرایط گرانی و پرهزینه بودن این رشته ورزشی فعال هستند.

رئیس هیات اسکواش استان مازندران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معرفی رشته اسکواش پرداخت و گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده در علوم ورزشی، اسکواش جزو ۱۰رشته‌ای است که تمامی شاخص‌های سلامت را دارد. ۳۰ دقیقه بازی اسکواش مساوی است با ۹۰ دقیقه فوتبال. ورزشکار این رشته باید به صورت همزمان و در یک هزارم ثانیه تصمیم بگیرد که چه زمان، به چه شکل و کجا به توپ خود ضربه بزند و حریف را که بر خلاف دیگر رشته‌های راکتی در کنار او قرار می گیرد را مغلوب کند.

رئیس هیات اسکواش استان مازندران بیان کرد: با برنامه‌های پیش بینی شده که از آن جمله می‌توان به استعدادیابی و تعامل با آموزش و پرورش و توسعه اسکواش باز اشاره کرد به دنبال جذب نوجوانان و جوانان به این رشته مفرح و جذاب هستیم.

این مسؤول تأکید کرد: بزرگ ترین مشکل اسکواش مازندران نداشتن فضای کافی و مناسب است که در صورت جذب اسپانسر و حمایت‌های مالی می‌توانیم این مشکل را نیز رفع کنیم.

وی افزود: هیات اسکواش استان با برگزاری نشست‌های مختلف با شهرداری‌ها و هیات‌های دانشجویی و دانش آموزشی، همچنین این قول را گرفته است که با راه‌اندازی این رشته در دانشگاه‌ها و مدارس در راه آکادمیک کردن آموزش‌های علمی نیز قدم بردارد.

جعفری درباره راه اندازی اسکواش ساحلی با تأکید بر اینکه مازندران به لحاظ برخورداری از جاذبه های توریستی این فرصت را دارد تا پایلوت اسکواش ساحلی نیز باشد خاطرنشان کرد:  از آنجایی که بنده مسئول پیگیری های اسکواش ساحلی هستم، برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح استان و کشور صورت گرفته و بزودی اسکواش ساحلی هم راه اندازی خواهد شد.

وی، استعداد یابی و برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و داوران را از دیگر برنامه های اولویت دار خود در هیات اسکواش عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 17 =