انتقاد عضو کمیسیون عمران مجلس از بانک‌ها / تسهیلات‌ بخش مسکن ‌ارزان‌قیمت نبود‌

0 40

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن انتقاد به رویکرد بانک‌ها در حوزه مسکن گفت: بر اساس آمارها در سنوات اخیر تنها ۷ درصد از منابع بانک‌ها به سمت پرداخت تسهیلات مسکن هدایت شده است.

عصر کاسپین/ احمد دنیامالی مشکلات و چالش‌های موجود در بخش مسکن را مورد اشاره قرار داد و ضمن انتقاد از رویکرد بانک‌ها در حوزه مسکن اظهار داشت: بر‌اساس آمارها در سنوات اخیر تنها ۷ درصد از منابع بانک‌ها به سمت پرداخت تسهیلات مسکن هدایت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۷ درصد تسهیلاتی که در بخش مسکن داده شده است تسهیلاتی ارزان‌قیمت نبوده‌اند عنوان کرد: یکی از راهکارهایی که برای سروسامان دادن به بخش مسکن باید اتخاذ شود افزایش سهم تسهیلات ارزان به این حوزه است که با همکاری بانک‌ها میسر می‌شود.

دنیامالی تعهد دولت برای بازگرداندن منابعی که بانک‌ها در قالب تسهیلات پرداخت می‌کنند را نیز متذکر شد و تصریح کرد: تمام تلاش ما در مجموعه دولت و مجلس این است که به قشرهای متوسط رو به پائین، طبقات ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه و زوج‌های جوان برای تهیه مسکن کمک کنیم.
وی پرداخت تسهیلات با بازپرداخت ۳۰ ماهه و اتخاذ رویکرد حمایتی در بخش مسکن را راهکاری برای حل و فصل معضل مسکن خواند و گفت: به عقیده بنده تا زمانی که مسائل مربوط به حوزه مسکن از بنگاه‌داری و بورس‌بازی خارج نشود قیمت تمام‌شده مسکن در کشور کاهش پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به اینکه معضلات موجود در بخش مسکن با سیاست‌های مقطعی حل و فصل نمی‌شوند گفت: در سال‌های اخیر به علت کاهش ارزش پول ملی، مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه دیگر توان خرید منزل را نداشته و به ناچار به سوی خانه‌های استیجاری رفته‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بازار تولید مسکن را جزو بازارهای اشتغال‌زا در کشور تلقی کرد و افزود: افزایش ساخت و ساز ساختمان و خروج بازار مسکن از شرایط رکودی، موجب می‌شود که تمام بخش‌های اقتصادی تحت تأثیر آثار مثبت آن قرار بگیرند و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد شود.

دنیامالی اتخاذ راه‌‌حل‌های لازم جهت بهبود شرایط معیشتی مردم را نیز متذکر شد و خاطرنشان کرد: عموم نمایندگان مجلس یازدهم به معضلات و تنگناهای معیشتی مردم واقف هستند از طرفی دولت نیز راهکارهایی را برای خروج از بحران‌های ایجاد شده در دست اقدام دارد که باید عملیاتی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =