برخی مناطق گیلان فاقد زیرساخت لازم برای برقراری کلاس‌های مجازی هستند

0 41

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان گفت: برخی مناطق کوچک استان از زیرساخت‌های لازم ارتباطی جهت برقراری کلاس‌های آموزش مجازی برخوردار نیستند.

عصر کاسپین/ سرهنگ پاسدار حسن حبیبی شیوع موج دوم بیماری کرونا از یک سو و اهمیت استمرار فرآیند تعلیم، تربیت و آموزش دانش‌آموزان را از سوی دیگر مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برخی مناطق کوچک استان از زیرساخت‌های لازم ارتباطی جهت برقراری کلاس‌های آموزش مجازی برخوردار نیستند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان لزوم رفع مشکلات و فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی برای برقراری کلاس‌های آموزشی را امری حیاتی و ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: در این راستا از تمام مسئولان و متولیان امر در سطوح استانی و ملی انتظار جدی دارم که نسبت به رفع کمبودهای موجود اقدام کنند.

حبیبی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشورمان و استان گیلان مشکلات ‌زیادی را برای قشرهای مختلف مردم ایجاد کرده است تصریح کرد: در این میان خانواده‌های دانش‌آموزانی که محروم و نیازمند بودند متحمل بیشترین آسیب و فشار شده‌اند که لازم است برای پشتیبانی و حمایت از آنان اقدامات اساسی انجام شود.
وی عدم توان مالی برخی از خانواده‌ها و قشرهای آسیب‌پذیر جامعه برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان خود را امری که باید به شکل جدی مورد توجه متولیان حوزه آموزش و پرورش قرار گیرد خواند و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی در این برهه از زمان نیاز جدی جامعه محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان توسعه، تقویت و افزایش ظرفیت مدارس شاهد و راه‌اندازی مجتمع‌های آموزشی ویژه در تابعیت دانشگاه فرهنگیان را نیز لازم و ضروری خواند و بیان داشت: بهره‌گیری و استفاده از توان و پتانسیل‌های دانش،آموختگان دانشگاه فرهنگیان از جمله مواردی است که باید به شکل ویژه به آن توجه شود.

حبیبی آموزش و پرورش را ستون و خیمه جامعه دانست و با اشاره به اینکه اگر این نهاد مستحکم و درست استوار شود همه ابعاد جامعه خوب بنا گذاشته می‌شود خاطرنشان کرد: اگر توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری را در کشور شاهدیم به واسطه سرمایه‌های عظیمی بوده که در بخش زیرساخت‌ها داشتیم.

وی با اشاره به اینکه معرفت و مهارت‌آموزی باید یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش باشد فرمایشات مقام معظم رهبری را که فرمودند هر معلم باید یک معلم پرورشی و معارف باشد متذکر شد و گفت: هر کشوری که در فکر توسعه و تعالی است آغازگر این هدف را در آموزش و پرورش، مدرسه و دست توانای معلمان جست‌وجو می‌کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه همه توجه ما باید به پرورش و تربیت نسل آینده جامعه باشد پاسداشت هر چه بیشتر شأن، منزلت و جایگاه معلم را خواستار شد و ابراز داشت: اگر میخواهیم در هر زمینه و هر بعدی پیشرفت داشته باشیم باید جایگاه آموزش و پرورش را در کشورمان ارتقاء دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =