بیش از ۴۸۰۰ خادم‌یار رضوی مازندران تعیین وضعیت می‌شوند/ گره‌گشایی در ایام کرونا

مسؤول جشنواره خدمت کانون‌های خدمت رضوی مازندران گفت: بیش از 4 هزار و 807 خادم‌یار رضوی استان تعیین وضعیت می‌شوند.

0 74

سرپرستی مازندران/ سهیل صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران،  به سیستم خادم‌یاری و نوع فعالیت محبان اهل بیت به‌ویژه دوستداران امام رضا(ع) درجهت رفع چهره فقر از ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فراگیری جایگاه ملکوتی حضرت رضا (علیه السلام) را در همه جای ایران تاکید می‌کنند، از این رو در همه استان‌ها دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی تشکیل شده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهایی همانند بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره ) و بهزیستی با هدف محرومیت‌زدایی، قدم‌های زیادی برداشتند، اما این روزها کسانی به عرصه محرومیت‌زدایی به میدان آمدند که گمنام، بی‌نام و نشان و بدون چشم داشتی تنها با عشق و ارادت به امام مهربانی‌ها فعالیت می‌کنند و افتخار خادم‌یاری حرم رضوی را با خود به همراه دارند.

مسؤول جشنواره خدمت کانون‌های خدمت رضوی مازندران با بیان اینکه اساس کار در بحث خادم‌یاری، توانمندسازی محرومان و مستضعفان است، اضافه کرد: تشکیل کانون‌های خادم‌یاری تعریف جدیدی از خدمت به امام رضا (ع) را به وجود آورد و نشان داد که خدمت تنها نباید در حریم حرم متوقف شود، مهم‌ترین هدف این کانون‌ها این است که هر فرد در هر جایی که زندگی می‌کند در حد توان خود می‌تواند به همنوعش کمک کند.

این کارشناس امور خادم‌یاری با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های خادم‌یاران از طریق سامانه خادم‌یاری آستان قدس رضوی ساماندهی می‌شود، افزود: خادم‌یاران باید ۶ ساعت در هفته در محل کار یا زندگی خود به نیت امام رضا(ع) به محرومان خدمت‌رسانی کنند و فعالیت‌ها در سامانه خادم‌یاری ثبت و درج شود که ثبت گزارش فعالیت‌های خادم‌یاران رضوی در سامانه خادم‌یارب برای تحقق شیفت حرم ضروری است.

صالحی به مشکلات معیشتی مردم در شرایط بحران کرونا اشاره کرد و گفت: دستگیری از نیازمندان از فعالیت‌های روتین خادم‌یاران بوده و هست؛ اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی برخی مشاغل باید بیش از گذشته به نیازمندان توجه شود از این رو  ارتباط مستمر خادم‌یاران با مسؤولان کانون‌های محلی برای گره‌گشایی از نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونایی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه حضور مستمر مسؤولان کانون‌های محلی و موضوعی شهرستان‌های مازندران در دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان‌ها برای هماهنگی بیشتر و بهتر با اعضای کانون‌های محلی و موضوعی مورد انتظار است، تاکید کرد: در ایام کرونایی باید این ارتباط و همکاری بیشتر از گذشته برقرار باشد.

مسؤول جشنواره خدمت کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران به نقص پرونده خدمت ۴ هزار و ۸۰۷ خادمیار در استان اشاره کرد و افزود: به رابطان شهرستان فرصت دادیم تا یک هفته آینده تعیین و تکلیف کنند.

صالحی به تعطیلی موقت شیفت حرم خادم‌یاران رضوی به جهت شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: وضعیت رزرو خدمت که توسط مسؤولان کانون‌های محلی انجام خواهد گرفت در شهرستان‌ها ضعف زیاد داریم و بیشترین رزرو خدمت به شهرستان‌های بابلسر، جویبار و محمودآباد اختصاص دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 7 =