تأکید استاندار گیلان بر تکمیل پروژه ریلی رشت-انزلی؛ هیچ‌گونه تأخیری پذیرفتنی نیست

0 66

استاندار گیلان ضمن تأکید بر تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه ریلی رشت-انزلی گفت: هیچ‌گونه تأخیری در تکمیل پروژه مذکور پذیرفتنی نیست.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه بررسی روند پیشرفت فیزیکی و مشکلات مربوط به راه آهن رشت – انزلی تکمیل این پروژه را عاملی اثرگذار در حوزه واردات و صادرات و ترانزیت کالا در کشور دانست و اظهار داشت: این پروژه نه‌تنها در توسعه استان گیلان موثر است بلکه برکات آن برای کشور نیز مشهود است لذا تکمیل هرچه سریع‌تر آن ضرورت دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت-انزلی مهم‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان گیلان محسوب می‌شود و نباید در اجرای آن تاخیر کرد بیان داشت: تکمیل این پروژه برای استان و کشور بسیار مهم است زیرا تکمیل‌کننده کریدور شمال و جنوب محسوب می‌شود و دولت نیز برای تکمیل هر چه سریع‌تر آن تاکید می‌کند.

زارع اثرات تکمیل پروژه مذکور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه‌اندازی راه آهن رشت انزلی ۱۰ میلیون تن بر ظرفیت حمل و نقل کشور افزوده می‌شود و این پروژه ریلی می‌تواند کشورهای شمالی و اروپایی را به شبه قاره هند متصل کند از این رو جزو پروژه‌های مهم کشوری محسوب می‌شود.
وی به اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل راه آهن رشت-انزلی با وجود محدودیت‌های اعتباری اشاره کرد و بیان داشت: کشور ما در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی قرار دارد و باید با مدیریت جهادی پروژه‌ها را تکمیل کنیم و برای پروژه مذکور نیز اقدامات لازم جهت جابه‌جایی تاسیسات در مسیر اجرای پروژه هر چه سریع‌تر انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خطاب به پیمانکاران پروژه ریلی رشت-انزلی تصریح کرد: کمبود مصالح نباید مانع پیشرفت پروژه‌ها باشد لذا انتظار داریم که با مدیریت منابع موجود و افزایش ماشین‌آلات راهسازی این پروژه مهم ملی را در اسرع وقت تکمیل کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

زارع بر ارائه گزارشات مربوط به پروژه راه آهن رشت-انزلی به‌صورت هفتگی تاکید کرد و ابراز داشت: پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی درگیر در پروژه مذکور باید به‌صورت هفتگی روند پیشرفت کار و گزارشات مربوطه را به معاونت عمرانی استانداری ارائه دهند و تشریفات اداری را پیگیری کنند.

به گزارش تسنیم، راه آهن رشت-انزلی به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین – رشت است که مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می‌کند و هم‌اکنون زیرسازی قطعات ۶ و ۷ این مسیر ریلی در حال انجام است که قطعه ۶ به طول ۷ کیلومتر آماده روسازی و ریل‌گذاری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 15 =