تذکر‌ اعضای شورای شهر به‌ شهردار رشت؛ بهبود شرایط کارگران شهرداری در اولویت قرار گیرد

0 63

اعضای شورای شهر رشت ضمن تذکر به شهردار بر حل مشکلات کارگران و پاکبانان، ساماندهی تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری تاکید کردند.

عصر کاسپین/ احمد رمضانپور نرگسی عصر امروز در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه درصدد فروپاشی این انقلاب بود و جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند و بسیاری از اموال مردم را نیز به غارت بردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه عده زیادی از فرزندان این مرز و بوم با حضور در جبهه مقابل دشمن ایستادند که بسیاری از این جوانان به شهادت رسیدند و برخی نیز جانباز شدند افزود: با وجود اینکه سال‌های زیادی از جنگ تحمیلی می‌گذرد اما هنوز جانبازانی هستند که با درد‌های به‌جامانده از دوران دفاع مقدس زندگی می‌کنند.

رمضانپور نرگسی با اشاره به ۲۷۰۰ آزاده دوران دفاع مقدس در گیلان که ۶ درصد آزادگان کشور را شامل می‌شود گفت: رزمندگانمان با تأسی از سیدالشهدا(ع) و با یاد آن حضرت راهی جبهه‌ها شدند و بسیاری از آنان در حالت جانبازی به اسارت درآمدند.
وی به مناسبت‌ یکم شهریور ماه و بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک اشاره کرد و گفت: یکی از افتخاراتمان در دنیا این است که از علم طب این پزشک عالی مقام در بهترین دانشگاه‌های کشور استفاده می‌شود و این روز را به تمامی پزشکان تبریک عرض می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به هفته دولت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: امیدواریم در هفته دولت، معضلات و مشکلات مردم بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و موضوعاتی که مردم را رنج می‌دهد به‌صورت شفاف بیان شود زیرا برخی بی‌اعتمادی‌ها به‌دلیل عدم‌ صداقت‌‌ است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این‌ جلسه با اشاره به بحران برف سال ۹۸ و تهیه ماشین‌آلات سنگین گفت: در بحران‌‌های اینچنینی ممکن است شهردار مجبور شود از افراد مختلف ماشین‌آلات سنگین تهیه کند تا کار سریع‌تر انجام شود و بنده یکی از کسانی‌ بودم که به شهردار فشار آوردم که ماشین‌آلات تهیه کند.

اسماعیل حاجی‌پور خاطرنشان کرد: در بحران برف و سایر بحران‌ها ناگزیر به تلاش برای رفع بحران و کاهش مشکلات هستیم و در چنین مواقعی استاندار، سایر مسئولان استانی و همه پیگیر می‌شوند تا امکانات لازم فراهم شود.

فرهام‌ زاهد عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری دیگر نباید در بحران‌هایی همچون بحران برف غافلگیر شود اظهار داشت: شهرداری اگر قصد تهیه ماشین‌آلات و امکانات را دارد در همین ایام که هوا خوب است اقدام کند و با کمک گرفتن از دولت، استانداری یا سایر نهادها اقدام کند.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به رای صادر شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: بسیاری از مشکلات و تخلفاتی که رخ می‌دهد ناشی از رانت‌ها و درزهای اطلاعاتی است لذا هدف از اجرای طرح‌ ارائه‌شده در کمیسیون ماده ۱۰۰، شفاف‌سازی است و مردم و متقاضیانی که پرونده آنان در کمیسیون ماده ۱۰۰ ارائه می‌شود همواره تقاضا دارند که مشکلات‌شان رسیدگی شود.

امیرحسین علوی خاطرنشان کرد: از آنجا که از زمان صدور رای در کمیسیون ماده ۱۰۰ تا اجرا ۲۰ روز فرصت لازم است و ممکن‌ است در این میان رایزنی‌هایی انجام‌ شود لذا باید پس از صدور و امضای آرای صادره، موضوع سریعاً از طریق پیامک به متقاضی اعلام شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک روز پزشک‌ اظهار داشت: این‌ روزها در دانشگاه علوم پزشکی کسی پاسخگوی برخی سوءمدیریت‌ها نیست از طرفی شاهد مشکلات و ضعف ناشی از خستگی‌ کادر درمان نیز هستیم.

بهراد ذاکری با اشاره به انتصاب افراد مختلف در شهرداری گفت: شاهد انتصاب بدون دلیل افراد و جابه‌جایی نیروها در شهرداری هستیم از طرفی شهردار وعده داده بود که آئین‌نامه‌ مشخصی برای انتصابات ایجاد کند زیرا نیاز به نظارت بیشتری در این حوزه‌ داریم و افرادی به‌صورت غیرقانونی در شهرداری مشغول به‌کار هستند.

وی با بیان اینکه شهردار باید به اعضای شورا پاسخ دهد و ایشان موظف به حضور در صحن شورا جهت پاسخگویی است خاطرنشان کرد: ما تذکرات‌ لازم را ارائه دادیم و امیدواریم شاهد تغییر روند کنونی باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ابراز داشت: در بسیاری از مناطق شهرداری نیز افراد بددن ماسک وارد مجموعه می‌شوند و پرسنل و سایر مردم را در معرض بیماری قرار می‌دهند و شهرداری موظف است در این زمینه نیز اقدام جدی انجام دهد.

ذاکری با اشاره به گلایه برخی پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری مبنی بر اینکه ماسک و دستکش هفته‌ای یکبار در اختیار آنان قرار می‌گیرد گفت: از سوی شهرداری گفته شده که پیگیر این‌ قضیه هستیم و اقلام بهداشتی در اختیار پاکبانان‌ قرار می‌دهیم در صورتی که این جزو وظایف شهرداری بوده و باید وسایل اولیه و بهداشتی در اختیار کارگران بگذارد.

وی به لزوم ساماندهی کل تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری رشت اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری باید در این زمینه نیز پاسخگو باشد و کل تجهیزات و ماشین‌آلات ساماندهی شود از طرفی اشتباهاتی در این حوزه انجام شده که باید مشخص شود که تعمدی بوده یا ناشی از خطای انسانی بود.

ذاکری با اشاره به زمان رای صادر شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ که حدود ۲۰ روز تا اجرا فرصت دارند گفت: در این فاصله زمانی ممکن است رایزنی‌هایی انجام شود لذا طرح دو فوریتی آن را به شورا ارائه می‌دهم مبنی بر اینکه در روز صدور رای به‌صورت پیامکی به صاحب پرونده اطلاع داده شود.

محمدحسن علیپور، عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: مردم از شرایط راضی نیستند؛ کارگری که حقوق خود را دیر دریافت می‌کند و شهروندی که ساعت‌ها برای انجام امور اداری در شهرداری سرگردان می‌شود چه نمره‌ای می‌تواند به شهرداری بدهد و به شهردار توصیه می‌کنم که به رهنمود‌های شورا بیشتر توجه کند.

حجت جذب، عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی مدیران و افراد فعال در شهرداری بدون دلیل کارگران را اخراج کرده و افرادی را جایگزین آنان می‌کنند اظهار داشت: انتظار داریم کمیته‌ای با هماهنگی شورا تشکیل شود و مدیری که تقاضای اخراج کارگر را می‌دهد در کمیته حضور یابد و دلیل واقعی اخراج کارگر مشخص شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + شش =