خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است

0 54

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سیل اخیر به ابنیه فنی و راه‌های استان خسارت ۲۲ میلیارد تومانی وارد کرد گفت: تجهیزات راهداری گیلان نیازمند نوسازی هستند.

عصر کاسپین/ فریبرز مرادی، از ایجاد خسارت ۲۲ میلیارد تومانی به راه‌ها و ابنیه فنی استان گیلان به جهت بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت: ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات راهداری استان گیلان به علت فرسودگی بخش عمده‌ای از آن نیازمند نوسازی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تأکید بر اینکه طبق اعلام هواشناسی و بر اساس اخطاریه‌هایی که هفته گذشته صادر شده بود این دستگاه تمهیدات لازم را برای مقابله با بحران فراهم کرد ابراز داشت: در جریان بارش بسیار شدید باران استان گیلان راهداری تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ناشی از آن به کار بست.

مرادی شرایط و ویژگی‌های اقلیمی و آب و هوایی گیلان و بروز حوادث غیرمترقبه در این استان را مورد اشاره قرار داد و با اشاره بر لزوم حفظ آمادگی دستگاه‌های ذیربط در بخش خدمات‌رسانی عنوان کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان یکی از دستگاه‌های مهمی است که در زمان بروز اتفاقاتی نظیر سیلاب نقش‌آفرینی می‌کند.
وی از ایجاد خسارت‌هایی در بخش رویه راه‌های مواصلاتی و رانش مسیرهای دسترسی به علت بارش شدید باران در نقاط مختلف استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: در سنوات گذشته پل‌های زیادی در گیلان به جهت جاری شدن سیل تخریب شدند اما در جریان این بارش‌ها که در برخی نقاط همراه با شکل‌گیری سیلاب بود پلی تخریب نشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تلاش این مجموعه در راستای رفع مشکلات ناشی از بارش شدید باران در حوزه راه‌های دسترسی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نوین‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری استان گیلان امری است که انتظار داریم با کمک و حمایت‌های همه‌جانبه به نحو مطلوبی محقق شود.

مرادی ارتقاء تجهیزات و سامانه‌های الکترونیکی نصب شده در سطح شریان‌های گیلان را نیز یکی از برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای اعلام کرد و گفت: تمام سعی ما در مجموعه راهداری این است که با تأمین و تخصیص اعتبارات لازمه از سوی مرکز نسبت به نوسازی این ناوگان در سطح شهرستان‌های گیلان اقدام کنیم.

وی اعزام اکیپ‌های مختلف راهداری و ماشین‌آلات سبک و سنگین به مناطق سیل‌زده گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این نیروها از ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف استان حضور داشتند افزود: وقوع سیل و رانش زمین علاوه بر اینکه موجب مسدود شدن راه‌های دسترسی شده بود مشکلات متعددی را هم برای مردم ایجاد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به تخریب چند دستگاه پل در جریان وقوع سیلاب سال‌های گذشته استان تصریح کرد: هم‌اینک با تزریق اعتبارات در حال بازسازی این پل‌ها هستیم از سوی دیگر به علت حضور به موقع عوامل راهداری به سرعت مشکلات ایجاد شده در مناطقی که بارش شدید باران داشتند برطرف شد.

مرادی تنوع و گستردگی شبکه راه‌های استان گیلان، شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر آن را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: عواملی نظیر رطوبت بالا، گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در سطح محورهای استان گیلان موجب تسریع آسیب به راه‌ها می‌شود که این امر اهمیت و جایگاه ویژه اجرای عملیات راهداری را آشکار می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + دوازده =