خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

0 59

بنا بر اعلام امروز سخنگوی وزارت بهداشت، استان خوزستان پس از گذشت بیش از ۲ ماه از وضعیت قرمز بیماری کرونا خارج شد و هم اکنون در وضعیت هشدار قرار گرفت.

عصر کاسپین/ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز سه‌شنبه اظهار داشت: خوشبختانه امروز براساس اعلام وزارت بهداشت استان خوزستان از وضعیت قرمز خارج شد اما این به معنی این نیست که مردم تصور کنند خطر کرونا تمام شده است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان ادامه داد: بر اساس این گزارش وزارت بهداشت استان خوزستان در کنار استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی افزود: ضرورت دارد مردم عزیز همچنان مانند روزهای گذشته استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات یا مراسم عروسی، ترحیم و …، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت رفتاری خود قرار دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه هداد: یک لحظه غفلت و بی‌توجهی به مسایل بهداشتی موجب بازگشت ما به عقب می‌شود و دوباره روند ابتلا را در استان افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت بهداشت ظهر امروز اعلام کرد از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید، تا کنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + نه =