دلخوش:عدم تعبیه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی / وزارت کشور با توجه به شیوع کرونا تدابیر ویژه بیندیشد

0 44

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به انتخابات پیش روی مرحله دوم مجلس در برخی حوزه‌های انتخابیه و ریاست جمهوری، گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم نیست و وزارت کشور با توجه به شیوع کرونا باید تدابیر ویژه بیندیشد.

عصر کاسپین/ سید کاظم دلخوش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و انتخابات مرحله دوم برخی از حوزه‌های انتخابیه، گفت: در شرایط فعلی امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد. ۲۶ استان کشور دارای وضعیت قرمز و هشدار به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند. بنابراین وزارت کشور و شورای نگهبان باید تدبیر خاصی بیندیشد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه هنوز امکانات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در کشور نداریم بنابراین نمی توان انتخابات مرحله دوم برخی از حوزه های انتخابیه را به صورت الکترونیک برگزار کرد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد وضعیت کرونا تا پایان سال و یا حتی اوایل سال ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد، گفت: در چنین شرایطی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز با مشکل مواجه خواهیم شد. البته مجلس از دوره قبل تکلیف قانونی برای وزارت کشور جهت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را مشخص کرده اما متاسفانه ما هنوز به صورت موردی و آزمایشی هم نتوانستیم انتخابات الکترونیک برگزار کنیم.

دلخوش یادآور شد: مجلس قطعا این موضوع را مجدد در قالب طرح پیگیری می‌کند زیرا دولت با توجه به شرایط بحرانی کرونا باید مجاب به تامین زیرساخت های برگزاری انتخابات الکترونیک شود. البته در صورت نقص قانون دولت نیز می‌تواند لایحه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 4 =