“رمدسیویر” ساخت ایران تا آخر هفته با یک چهارم قیمت نمونه وارداتی توزیع می‌شود

0 44

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌‌که داروی رمدسیویر تولید داخل قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد داشت، گفت: این دارو آخر هفته به بیمارستان‌‌ها می‌‌آید.
عصر کاسپین/ دکتر محمدرضا شانه‌‌ساز درباره داروهای مورد استفاده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: داروهایی مانند فاویپیراویر، کلترا، اوسلتامی‌‌ویر، در داخل تولید شده‌‌اند و الان رمدسیویر و اکتمرا در حال قیمت‌‌گذاری است و قیمت‌‌های آن‌‌ها بسیار نازل‌‌تر از انواع وارداتی آن است.

وی افزود: “رمدسیویر” وارداتی در بازار ناصرخسرو با قیمت‌‌های زیادی عرضه می‌‌شد و الان نمونه وارداتی که رسمی و قانونی وارد شده است یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد اما فکر می‌‌کنم داروی مشابه تولید داخل قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان داشته باشد.

وی ادامه داد: این دارو آخر هفته به بیمارستان‌‌ها می‌‌آید.

شانه‌‌ساز درباره داروی انسولین تصریح کرد: کمبودی در انسولین نداریم اما «پن» با الگوی خاصی (یک دوازدهم) توزیع می‌‌شود که ممکن است نتوانند آن را به آن تعدادی که بیمار می‌‌خواهد در اختیار او قرار دهند.

وی با بیان این‌‌که بالاترین میزان ارزبری در بین داروها مربوط به انسولین پن است، خاطرنشان کرد: البته داروی «گلارژین» تولید داخل، امسال آمد که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بازار را تا آخر سال پوشش می‌‌دهد که این امر فشار مشکل ارز را بر روی ما کم می‌‌کند؛ برنامه داریم که تا آخر سال ۱۴۰۰، انسولین گلارژین به طور کامل در داخل کشور تولید شود و یک شرکت خارجی نیز به‌صورت تحت لیسانس انسولین را در ایران تولید می‌‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + شانزده =