روز خبرنگار بهترین بهانه‌ جهت طرح مشکلات خبرنگاران و دغدغه‌های آن‌هاست

0 138

حمید اصغری عطار فعال رسانه‌ای

با توجه به گفت‌وگوی دکتر فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و عدم برگزاری مراسم روز خبرنگار و بزرگداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، که به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند، در یادداشتی اظهار داشت:

در ابتدا، بسیار خرسندم از اینکه، سربازان گمنام استان گیلان در عرصه رسانه یعنی ” خبرنگاران ” تا حد جان در این جنگ پیچیده ” کرونا ” تلاش کردند و در این جنگ پیروز میدان شدند.

متن کامل یادداشت به این شرح است:

پس از هر رویداد، یکی از نخستین گروه‌هایی که پا به عرصه عمل می‌گذارند، خبرنگاران و رسانه‌ها هستند.

با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا نه تنها کار فعالان خبری تعطیل نشد، بلکه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای بار مضاعفی را به دوش کشیدند، بعبارتی کار خبرنگاری تعطیل بردار نیست، مانند هواست و باید همیشه در جریان باشد.

اصحاب رسانه در دوران شیوع کرونا دوشادوش مدافعان سلامت در حال خدمت‌رسانی بودند و نقش اصحاب رسانه در امیدبخشی به جامعه نیز بسیار حساس و ضروری بود.

جناب مدیرکل، این گفته‌های من و همکاران خبرنگارم نیست، بلکه مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و … این حرف‌ها را در گفت‌وگوهایشان به گوش مردم رساندند …

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری گفت: ” رسانه یار اصلی کادر بهداشت و درمان بوده است و آزمون موفقی را در ماه‌های اخیر پشت سر گذاشت که قطعا مرهون تلاش تک تک خبرنگاران عزیز است”

نماینده عالی دولت در استان گیلان نیز اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ها در دوران شیوع کرونا شبانه‌روزی و فداکارانه بود.

پیام شما نیز به گوش خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان رسید، از اینکه روز خبرنگار را به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار نمی‌کنید و حتی یادآور این موضوع شدید که در سال گذشته از ۵۰۰ خبرنگار تجلیل کردید!!!

جناب مدیرکل، قطعا این مورد را قبول دارید که خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان‏‌آور است و با اینکه تلاشگران این عرصه از وضع موجود رضایت ندارند، باز هم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

جناب مدیرکل، خبرنگاران انتقال‌دهنده پیام قدردانی‌ها از زحمات مدافعان سلامت بودند ولی کسی در این بین از زحمات این قشر تشکر نکرد!!

در مورد قدرشناسی از کار خبرنگار به شخصه اعتقادی به لزوم قدرشناسی مسئولان نمی‌بینم و بر این عقیده هستم که اگر کار خبرنگار در راستای رفع مشکلات مردم و کمک به چنین روندی بود، نیازی به قدرشناسی هیچ کس نیست، اما روز خبرنگار بهترین بهانه‌ جهت طرح مشکلات خبرنگاران و دغدغه‌های آن‌هاست، دغدغه‌هایی که لحظه‌ای خبرنگاران را تنها نمی‌گذارند.

به گفته یکی از همکاران خبرنگار، بسیار خوشحالم که بگویم سربازان گمنام استانم در عرصه رسانه یعنی ” خبرنگاران ” تا حد جان در این جنگ پیچیده ” کرونا ” تلاش کردند و در این جنگ پیروز میدان شدند.

در انتها خدمت شما عارضم، درد یک خبرنگار واقعی این چیزها نیست، آنچه قلب یک خبرنگار را جریحه دار می‌کند مطالبات مردم و تلاش برای ایفای رسالتش است. خبرنگار همواره درصدد مطالبه حق مردم است. نماینده افکارعمومی، ولی در احقاق حق خود ناتوان است و کسی گوش به حرف او نیست.

حمید اصغری: فعال رسانه‌ای

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + سه =