عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد کرد: کنکور سراسری در دو هفته متوالی برگزار شود

0 43

سید علی یزدی‌خواه-عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی- در جلسه علنی روز یکشنبه در تذکری درباره زمان برگزاری کنکور سراسری گفت: پیک حضور شرکت کنندگان در کنکور سراسری که بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده است؛ دست‌کم کنکور در دو هفته متوالی برگزار شود تا با خیل عظیمی از جوانان مبتلا به کرونا مواجه نشویم.

عصر کاسپین/ نماینده مردم تهران ادامه داد: حذف کنکور و جذب دانشجو به واسطه سوابق تحصیلی سال ۹۲ تصویب و سال ۹۳ دستور العمل اجرایی آن ابلاغ شد، اما تا الان اتفاق جدیدی نیفتاده است. سال ۹۵ نیز اصلاحیه‌ای در مجلس تصویب شد که ۸۵ درصد حذف از طریق اعمال سوابق تحصیلی باشد چرا از سال ۹۵ تا الان موضوع ساماندهی نشده است؟

یزدی‌خواه افزود: از سوم اسفند سال ۹۸ بحث کرونا مطرح شده است چرا هنوز درباره این موضوع بحث می‌شود که چگونه سلامت فرزندانمان را حفظ کنیم، «چرا هفت ماه است با اعصاب بچه‌ها بازی می‌کنید.»

برطبق برنامه قرار است کنکور گروه آزمایشی هنر صبح ۲۹ مردادماه، علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح ۳۰ مردادماه، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح ۳۱ مردادماه و آزمون گروه آزمایشی زبان هم صبح اول شهریورماه برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 1 =