فرهنگ‌سازی از وظایف اصحاب رسانه است/ در کنار مقاومت در برابر تحریم باید در برابر جریان تحریف هم ایستاد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه فرهنگ‌سازی را از وظیفه رسانه برشمرد و گفت: تبلیغ و ترویج خوبی‌ها و نقل قضایای خوب از دیگر وظایف رسانه‌ها است.

0 48

سرپرستی مازندران/  آیت‌الله علی معلمی امشب در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه اظهار کرد: رساندن حقایق از جمله کارهای ارزشی است که اصحاب رسانه در این زمینه قلم می‌زنند.

وی با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه با بیان اینکه روز خبرنگار به مناسبت روز شهادت  یکی از خبرنگاران در افغانستان شهید محمود صارمی نام گرفته است، افزود: وقتی ایادی کفر برای آسیب‌زدن به ملت انقلابی با هر فرد و جریانی در ایران خصومت دارند، نتیجه این می‌شود؛ ایشان را مظلومانه و بی‌دفاع به شهادت رساندند و سالروز شهادتش به عنوان روز خبرنگاران نام گرفته است چرا که کار خبرنگاری از کارهای سخت و زیان‌بار است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرنگاران در میدان کار برای بیان حقایق و گزارش خبر موافقان و مخالفان زیادی دارند، تصریح کرد: اصحاب خبر و رسانه کارشان بسیار شریف، عظیم و خطیر است و مسؤولیت بزرگی بر عهده اصحاب رسانه است در درجه نخست وظیفه آگاهی‌بخشی و چیزی را که منعکس می‌کنند؛ باید برای خواننده مفید و بر اطلاعات وی بیفزاید.

وی فرهنگ‌سازی را دیگر وظیفه رسانه برشمرد و گفت: تبلیغ و ترویج خوبی‌ها و نقل قضایای خوب از دیگر وظایف رسانه‌ها است، در کرونا تفاوت فرهنگ غرب و فرهنگ  اسلامی را در کمک رساندن به  هم دیگر بودیم و حرکت زیبایی از مردم با وجود گرفتار بودن عموم مردم شاهد بودیم و مردم با همه مشکلات از مواسات غافل نبودند که در این زمینه اصحاب رسانه باید در حفظ ارزش‌ها و فرهنگ‌سازی باید گام بردارد.

معلمی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از ابزار رسانه تلاش دارند ما را از فرهنگ اسلامی انسانی تهی کنند، اضافه کرد: دلیل آن هم وجود جوانانی است که زیر بار سازش و ذلت نمی‌روند و سرسپرده استکبار نیستند و این مسئله برای دشمنان رنج‌آور است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه معرفی دوست و دشمن است، خاطر نشان کرد: معرفی ویژگی دوست و دشمن، معرفی خوبی‌ها و بدی‌ها از دیگر وظایف رسانه است.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره با سخنان مقام معظم رهبری در عید قربان گفت: وارونه جلوه دادن حقایق از مسائلی بود که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند و در بخش مذاکره شاهد بودیم که چگونه با همراهی برخی‌ها این مسئله را ترویج می‌کردند؛ آن چیزی که دشمن می‌خواهد در مذاکره تسلیم محض دشمن شدن از اهداف آمریکا است که اصحاب رسانه باید در این زمینه هوشمندانه‌تر عمل کنند.

وی با اشاره به پیشرفت کشور در بخش صنایع دفاعی تصریح کرد: هفت سال دل‌بستن به نتیجه مذاکره مشکلی از کشور حل نکرد کاش در این زمینه انرژی خود را  ۵۰ ـ ۵۰ صرف می‌کردند و بخشی از وقت خود را صرف پیشرفت در سایر امور می‌کردند که اگر مذاکره جواب نداد باید چه کار کنند، با همه وجود مردم مقاومت کردند و با رهبری مقام معظم رهبری از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

معلمی اضافه کرد: در کنار تحریم به  فرموده مقام معظم رهبری شاهد تحریف حقایق هم هستیم، گفت: مردم با همه مشکلات در حال ایستادگی هستند و در برابر دشمن متجاوز تسلیم نشدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + ده =