لزوم عملیاتی و کاربردی شدن مفاهیم غدیر در جامعه اسلامی/همه باید زیر چتر غدیر جمع شوند

مدرس دانشگاه و دکترای نهج البلاغه گفت: عمده بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات بشر امروزی ناشی از فاصله گرفتن از اخلاق و منش غدیری است و اگر مسلمانان جهان غدیر را درک می‌کردند شاهد گرفتاری‌ها و مصیبت‌هایی در دنیا نمی‌شدیم .

0 46

سرپرستی مازندران/ میرمعصوم  باقرپور به‌مناسبت عید غدیر  اظهار کرد:  فلسفه غدیر اساسا به معنای تثبیت ولایت‌مداری و زمامداری است و اساسی‌ترین برنامه پیامبر برای شکوه و عزت اسلام بود که تنها در یک روز خلاصه نمی‌شود، بلکه غدیر خود یک تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام در غدیر هیچ‌گاه از بیان حق کوتاه نمی‌آمدند و فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»، افزود: این به‌معنای اوج حق‌مداری و حق‌شناسی است و پیامبر اسلام در حقیقت ماموریت یافت که انسان‌ها را در این روز به رشد اخلاقی برساند و در غدیر بود که تربیت انسان‌ها شکل گرفت.

*همه مسلمان‌ها به‌ویژه شیعه و سنی باید زیر چتر غدیر جمع شوند

مدرس دانشگاه و دکترای نهج البلاغه با بیان اینکه فرهنگ غدیری باید در جامعه اسلامی بازخوانی شود، اضافه کرد: غدیر یک ظرفیت است و همه مسلمان‌ها به‌ویژه شیعه و سنی باید زیر چتر غدیر جمع شوند و انسجام و اتحاد و همدلی در غدیر محقق می‌شود؛ لذا مفاهیم غدیری باید در جامعه از جمله  تعهد، وفای به عهد و پیمان، مسؤولیت‌پذیری، امانت‌داری، احترام به زیر دستان و توجه به حقوق مردم و محرومان یعنی برای مردم بودن از جنس مردم بودن کاربردی و عملیاتی شود.

*شایسته‌سالاری؛ یکی از شاخصه‌های مهم تفکر غدیری

باقرپور با اعلام اینکه یکی از شاخصه‌های مهم تفکر غدیری، شایسته سالاری است، لذا غدیر نماد شایسته سالاری است ، تصریح کرد: اینکه پیامبر اکرم شخصیتی مانند امیر مومنان (ع) را زعامت مسلمانان قرار داد این خود مصداق بارز شایسه سالاری است؛ در واقع این به منزله عمق اعتقاد پیامبر به شایسته سالاری‌های امام علی (ع) بود.

وی یادآور شد: امروزه مدیران جامعه اسلامی هم باید به تاسی از این فرهنگ از بین افراد شجاع ، با کفایت و انقلابی انتخاب شوند.

*نهادینه شدن عدالت؛ پبام غدیر

مدرس دانشگاه و دکترای نهج البلاغه با اشاره به اینکه پیام غدیر این است که عدالت در جهان نهادینه شود، بیان کرد: به حقوق محرومان و بیچارگان رسیدگی شود، اختلاس از بیت‌المال و مفاسد اختصادی ریشه‌کن شود.

*عمده بسیاری از گرفتاری‌های بشر امروزی؛ ناشی از فاصله گرفتن از اخلاق و منش غدیری است

باقرپور با بیان اینکه قتل، جنایت و قساوت و زیر پا گذاشتن حقوق انسان‌ها خط قرمز در منطق غدیری است، افزود: عمده بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات بشر امروزی ناشی از فاصله گرفتن از اخلاق و منش غدیری است و اگر مسلمانان جهان غدیر را درک می‌کردند شاهد گرفتاری‌ها و مصیبت‌هایی در دنیا نمی‌شدیم .

وی با تاکید بر اینکه غدیر کامل‌کننده خط نبوی است، خاطرنشان کرد: اگر زندگی ما انسان‌ها بر اساس منش غدیری شکل گیرد آن وقت غدیر را درک می‌کنیم.

مدرس دانشگاه و دکترای نهج البلاغه در پایان گفت: امروزه در برابر مشکلات و سختی‌ها، مسلمانان باید باهمدیگر نزدیک شوند و مردم عزیز ما نیز با همبستگی و وحدت در برابر سختی‌ها و مشکلات فائق بیایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − پنج =