موفقیتی دیگر از دانشمندان ایرانی‌ /‌ کیت استخراج ژنوم ویروس ۱۹ ـ Covid‌ به تولید انبوه رسید

0 57

با تلاش محققین شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت‌، کیت استخراج ژنوم ویروس Covid-۱۹ با نام تجاری Simbiolab با کیفیتی برابر با نمونه های بین المللی به تولید انبوه رسید.
عصر کاسپین/ ‌مجید ممیزان مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: ‌‌فرایند تولید این محصول تماما توسط اعضاء شرکت دانش بنیان “پارس سیمرغ دارو دماوند” انجام شده و این موضوع منجر به کاهش چشمگیر هزینه های تولید شده به طوری که در عین کیفیت برابر با نمونه‌های خارجی، قیمت کیت تقریبا ۵۰ درصد کمتر از کیت‌های کره‌ای و یک پنجم کیت‌های آمریکایی و اروپایی است.
وی با تاکید بر اهمیت تفکیک موارد کرونا ویروس از آنفلو‌انزا فصلی در فصل پاییز خاطر نشان کرد: طراحی و تولید کیت های Real Time PCR چندگانه که توانایی شناسایی و تفکیک موارد۱۹ ـ Covid و آنفلو‌انزا فصلی از یکدیگر را دارند، از پروژه های در دست اقدام این شرکت دانش بنیان است که به زودی با کسب مجوزهای وزارت بهداشت به تولید انبوه رسیده و روانه بازار خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پارک علم و فناوری سلامت در نظر دارد با تامین امکانات و کسب مجوزهای لازم، صادرات این محصول را آغاز کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − هشت =