کاهش ۵۲ درصد مسمومیت ناشی از قرص برنج در مازندران

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: 13 نفر در اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج در سه ماهه امسال در استان فوت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 52 درصد کاهش داشت.

0 44

سرپرستی مازندران/ علی عباسی اظهار کرد: ۱۳ نفر در اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج در سه ماهه امسال در استان فوت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشت.

وی افزود: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان  از مجموع ۱۳ نفری که ‌ جان خود را از دست دادند، هشت نفر زن  و بقیه مرد هستند.

 مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های بابل  با چهار ، آمل ، قائمشهر و نوشهر  کدام با ۲ نفر نفر ثبت شده است‌.

این مسؤول با اعلام اینکه در همه ماه‌های سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در استان وجود داشت افزود : سنین ۲۱ الی ۳۰ سال با ۵ نفربیشرین  و ۶۱  سال به بالا با یک نفر کمترین  آمار را به خود اختصاص دادند.

عباسی خاطرنشان کرد: خرداد  با ۶ مورد ، اردیبهشت با چهار و فروردین با سه مورد  بیشترین ماه‌هایی بود که در آن مسمومیت با قرص برنج  ثبت شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع‌کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 8 =