کرونای رئیس جمهور برزیل همچنان مثبت است

0 80

کاخ ریاست جمهوری برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد وضع سلامت رئیس جمهور ۶۵ ساله ” این کشور رو به بهبود“ است، اما ”آزمایشی که سه شنبه انجام شد، مثبت بود“.

عصر کاسپین/ مشاوران مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند سفر‌های دوره‌ای به ایالت‌های باهیا و پیویی (در شمال شرق) که رئیس جمهور قصد داشت در روز‌های آینده به آن‌ها عزیمت کند, ”معلق شده اند“.

ژائیر بولسونارو در کاخ ریاست جمهوری آلوورادا (Alvorada) , محل اقامت رسمی او، در قرنطینه است و از زمان نخستین آزمایش مثبت در روز هفتم ژوئیه وظایف خود را از طریق کنفرانس ویدیویی انجام می‌دهد.

رئیس جمهور برزیل که از ابتدای همه گیری در ماه مارس به طور مرتب از برقراری قرنطینه انتقاد می‌کرد، قرنطینه خود را ”هولناک“ توصیف و ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر آزادی تحرک خود را به دست آورد.

یکشنبه گذشته او از کاخ ریاست جمهوری برای دیدار با طرفداران خود خارج و در حدود فاصله دو متری با آن‌ها قرار گرفت، اما برای صحبت برای آن‌ها ماسک محافظتی خود را پایین آورد.

از طرف دیگر او بسته هیدروکسی کلورید را که از نظر دانشمندان مولکولی بسیار بحث انگیز است، و او به شدت به آن اعتقاد دارد، تکان داد و از وزارت بهداشت خواست حتی برای موارد خفیف کووید-۱۹ نیز آن را توصیه کند.

بولسونارو که مدتی طولانی همه گیری کووید-۱۹ را ”آنفلوآنزای کوچکی“ توصیف می‌کرد، برای این رویکرد خود در بحران سلامتی که بر اساس آمار‌های رسمی نزدیک به ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر در برزیل بر اثر آن جان باخته اند و بعد از آمریکا دومین کشور به شدت آلوده جهان محسوب می‌شود، به شدت هدف انتقاد قرار گرفته است.
کووید-۱۹ دو میلیون ۱۶۰ هزار نفر از جمله بسیاری از وزرای دولت بولسونارو را در برزیل مبتلا کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 15 =