۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های گیلان مسافرند

0 17

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: در شش هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی گیلان بیش از دو برابر افزایش یافته است که از این تعداد حدود ۳۰ درصد، مسافر هستند.
عصرکاسپین/دکتر ارسلان سالاری -رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه میانگین پذیرش و ترخیص بیماران در بیمارستان های گیلان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است، گفت : در دوهفته گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا دراستان ثابت مانده است.

وی با انتقاد از مردم به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و ساده انگاری این مسئله حیاتی افزود : در شش هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی گیلان بیش از دو برابر افزایش یافته است که از این تعداد حدود ۳۰ درصد، مسافر هستند. وی افزود: در گیلان فقط حدود ۷۰ درصد دستور العمل های بهداشتی رعایت می شود و این در حالیست که برای شکست کامل کرونا ، باید این رقم به ۸۵ درصد برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به کمبود ماسک در استان هم اشاره کرد و افزود : در تلاش هستیم با پیگیری برای افزایش میزان تولید ماسک در استان و وارد کردن ماسک از استان های دیگر این کمبود جبران شود و مردم راحت تر به ماسک دسترسی داشته باشند.

دکتر سالاری تصریح کرد : علاوه بر رفع کمبود ماسک در استان، در تلاشیم تا از طریق سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، برای گروه های آسیب پذیر هم، ماسک با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =