آغاز پایش هوایی تالاب انزلی؛ میزان فاضلاب و اکسیژن موجود در تالاب آنالیز می‌شود

0 42

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز پایش هوایی تالاب انزلی خبر داد و گفت: میزان فاضلاب و اکسیژن موجود در تالاب انزلی آنالیز می‌شود.

عصر کاسپین/ ساسان کفایی آغاز عملیات پایش هوایی تالاب انزلی توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف سرعت‌بخشیدن به روند احیاء این زیست‌بوم ارزشمند را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با این اقدام میزان فاضلاب، شوری و اکسیژن موجود در تالاب انزلی سنجش و آنالیز می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در تشریح بیشتر این پایش هوایی و ماهواره‌ای با بیان اینکه چندین شرکت‌ دانش بنیان براساس فناوری ایرانی در حوزه پایش هوایی و ماهواره‌ای تالاب انزلی مشارکت دارند تصریح کرد: این پایش‌ها به صورت هوایی ،ماهواره‌ای، لیزری و زمینی از امروز در منطقه آغاز شده است.

کفایی بررسی این موضوع که در حال حاضر چه مناطقی از تالاب دچار کاهش عمق شده‌اند را از جمله اهداف برنامه عمق سنجی تالاب توسط محیط‌زیست اعلام کرد و افزود: با طبقه‌بندی و تدوین اطلاعات و مستندات علمی به دست آمده پس از انجام عملیات پایش بدون شک می‌توان تصمیمات بهتری برای احیاء تالاب اتخاذ کرد.
وی استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در راستای بررسی وضعیت گذشته تالاب انزلی را از دیگر اهدافی که حفاظت محیط‌زیست در انجام پایش‌های هوایی و زمینی آن را دنبال می‌کند خواند و تصریح کرد: استفاده از این اطلاعات به ما کمک می‌کند که بفهمیم اجرای برنامه‌های احیاء تالاب انزلی چگونه پیش رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ارائه برنامه حفاظت از تالاب انزلی پس از مطالعه بر روی این مطلب که جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب چه آثاری در آینده خواهد داشت را نیز از اهدافی که محیط‌زیست به دنبال آن است مورد تأکید قرار داد و گفت: در ماه‌های گذشته اقدامات اثربخشی برای احیاء تالاب انزلی انجام شد.

تالاب بین‌المللی انزلی اکوسیستمی منحصربه‌فرد در استان گیلان به شمار می‌رود که علاوه بر ویژگی‌های توریستی و گردشگری و جغرافیایی جذاب خود، همه ساله و در تمام ایام و فصول سال پذیرای گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر از سیبری و اروپا و دیگر نقاط جهان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =