افتتاح پروژه ۴۰ واحدی مسکن مهر آزاد ۳۸ رشت و کلنگ زنی پروژه ۲۲۰ واحدی شرکت تعاونی مسکن

0 103

نشست خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به مناسب هفته تعاون با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان برگزار شد.

عصر کاسپین/ یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۹ نشست خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به مناسب هفته تعاون با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران و اهالی رسانه، نگاه و دید تیز بینانه خبرنگاران را بسیار راهبردی دانست و بر الزام پیگیری مطالبات مردم و ارزیابی فعالیت های دستگاه های دولتی توسط خبرنگاران تاکید کرد.

علیزاده با اشاره به اهمیت بخش تعاون، اثر گذار ترین و مردمی ترین بخش در اقتصاد کشور را بخش تعاون دانست و خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ تعاون می تواند زمینه ساز توسعه و شکوفایی ظرفیت های نظام باشد. وی راه حل برون رفت از مشکلات را در سالی که مقام معظم رهبری به نام “جهش تولید” نام گذاری کرده است و با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه، همفکری و تعاون دانست و بر لزوم تجمیع سرمایه های خرد برای فعالیت های اقتصادی تاکید کرد.

وی شفافیت را اصل اساسی در فعالیت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان دانست و به وجود بیش از ۳۰ سامانه شفافیت در وزارت متبوع اشاره و افزود: استان گیلان در این امر پیشتاز بوده است و تمام تسهیلات و فعالیت های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت روزانه به روز می شود و در اختیار عموم مردم علی الخصوص خبرنگاران قرار دارد.

مدیر کل به فعالیت های شرکت های تعاونی در جهان اشاره و افزود: ۱۰ درصد از کل شاغلین حوزه اقتصاد در بخش تعاون فعالیت می کنند و گردش مالی ۳۰۰ شرکت تعاونی بالغ بر ۲ ترلیون دلار است.

وی در ادامه به تعداد تعاونی های کشور اشاره و افزود: بیش از ۲۲۰ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۹۴ هزار تعاونی فعال اند. همچنین ۲۴ هزار تعاونی درقالب تعاونی بانوان مشغول به فعالیت می باشند.

وی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور که در قانون پیش‌بینی شده است، عنوان داشت: تاکنون بخش تعاون توانسته ۶ درصد از این میزان را از آن خود نماید که باید با تلاش و همیت بیشتر به ۲۵ درصد بیان شده در قانون دست یابیم.

علیزاده در ادامه به مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ و پنج ماهه نخست سال ۹۹ در بخش تعاون استان گیلان اشاره و افزود : یکی از اولویت های مهم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل و ایجاد زمینه فعالیت برای شرکت های تعاونی توسعه و عمران است که استان گیلان با تشکیل ۸ شرکت تعاونی تاکنون از میان ۱۶ شهرستان استان، در کشور جزء استان های پیشگام است. وی همچنین تشکیل و ثبت این شرکت های تعاونی در تمام شهرستان های استان گیلان را تا پایان دولت در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان عنوان کرد.

علیزاده در خصوص صادارت شرکت های تعاونی استان گیلان نیز ابراز داشت : تا کنون ۵۴ میلیون دلار توسط ۲۰ شرکت تعاونی استان صادرات صورت گرفته که حاکی از رشد بیش از ۶۰ درصدی ارزش صادرات استان گیلان نسبت به سال ۹۷ است.

مدیرکل همچنین به پیگیری طرح روستا تعاون با همکاری استانداری گیلان و سازمان برنامه و بودجه اشاره و افزود: تا کنون ۳۷ شرکت تعاونی جدید و ۶۹ شرکت تعاونی با ماهیت روستا تعاون در روستاهای استان گیلان به ‌روزرسانی شد که تعداد فرصت های شغلی جدید در این تعاونی ها مجموعا ۱۵۶۲ نفر است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای دانش مدیران و اعضای شرکت های تعاونی از برگزاری ۵۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در سال ۹۸ به صورت حضوری و مجازی و از فعال کردن اتاق فکر تعاون با مشارکت اساتید دانشگاه و نخبگان بخش تعاون در استان گیلان خبر داد.

مدیرکل افتتاح پروژه ۴۰ واحدی مسکن مهر آزاد ۳۸ رشت، کلنگ زنی پروژه ۲۲۰ واحدی شرکت تعاونی مسکن متعارف جهاد کشاورزی، افتتاح چند شرکت تعاونی در سطح استان با ایجاد ۱۰۴۶ فرصت شغلی جدید را از برنامه های هفته تعاون دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =