افزایش ۵۷ درصدی تعداد تعاونی‌ها در گیلان/ صادرات شرکت‌های تعاونی استان ۵ برابر شد

0 38

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی تعداد تعاونی‌ها در این استان گفت: با اقدامات انجام شده صادرات شرکت‌های تعاونی استان ۵ برابر شد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های تعاونی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تقویت تعاونی‌ها و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تعداد تعاونی‌های استان گیلان با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده و به ۲ هزار و ۳۶۰ تعاونی رسیده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه میزان اثرگذاری تعاونی‌ها در اقتصاد استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ درصد از تعاونی‌ها در اقتصاد استان گیلان نقش داشته و فعالیت می‌کنند که این موضوع نیز در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فعالیت تعاونی‌ها است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های استان گیلان در سال گذشته ۵۴ میلیون دلار صادرات داشتند عنوان کرد: با اقدامات انجام شده میزان صادرات تعاونی‌های استان گیلان از ۲۰ میلیون دلار به ۱۱۷ میلیون دلار در سال رسیده است.
نماینده عالی دولت در استان گیلان ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق جهش تولید را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: در همین راستا صادرات تعاونی‌های استان گیلان طی ۴ سال به میزان ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

زارع با اشاره به اینکه طرح شرکت تعاونی هتل سندی با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر فعال می‌شود افزود: این هتل چهار ستاره یکی از ۷۰ طرح تعاونی گردشگری استان گیلان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان به بهره‌برداری از سایر طرح‌های تعاونی در این استان اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر طرح هتل مذکور قرار است چهار طرح تعاونی دیگر با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۱ میلیارد تومان و ایجاد هزار و ۴۶ فرصت شغلی در سطح استان به بهره‌برداری برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 3 =