امکان برقراری خطوط پروازی به “روسیه” و “آذربایجان” از مبدا گیلان فراهم است

0 49

استاندار گیلان گفت: امکان برقراری خطوط پروازی به “روسیه” و “آذربایجان” از مبدا گیلان فراهم است.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به ویژگی‌های جغرافیایی ممتاز گیلان و گردشگرپذیر بودن آن اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون ۹ مسیر پروازی و ۷ شرکت هواپیمایی در فرودگاه رشت فعال هستند اما ظرفیت ارتقای آن نیز وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امکان افزایش مسیر پرواز به‌ویژه در مسیر رشت-مشهد فراهم است خاطرنشان کرد: مردم استان خواهان برقراری پرواز صبح به مقصد تهران و بازگشت به رشت هستند که این خواسته به‌حق باید مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گیرد.

وی ایجاد خطوط پرواز خارجی با توجه به تردد بالای حدود ۳ هزار نفر از مرز آستارا را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه در این باره با همتایان خود در کشورهای مقصد مذاکره کرده‌ایم گفت: توسعه ظرفیت سالن پروازهای داخلی نیز باید مورد توجه باشد.
زارع طویل کردن باند پرواز و احداث باند دوم را از نیازمندی‌های فرودگاه سردارجنگل رشت دانست و افزود: با توجه به نیاز استان و گسترش فعالیت این فرودگاه، ایجاد پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز مطلوب است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از استاندار گیلان جهت تحقق پرواز به‌هنگام در مسیر رشت به تهران و استقرار یک فروند هواپیما عنوان کرد: برقراری پروازهای خارجی و افزایش پروازها از نیازهای استان گیلان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

علی شورمیج با تاکید بر اختصاص منابع ملی و استانی جهت توسعه زیرساخت‌های هواپیمایی در استان بیان داشت: افزایش طول باند و احداث باند دوم در فرودگاه سردارجنگل رشت ضروری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =