رئیس اداره اقتصاد درمان عنوان کرد؛ آسیب های کرونا به اقتصاد سلامت/کاهش ۵۱ درصدی درآمد بیمارستان ها

0 39

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، از تاثیر کرونا بر کاهش درآمد بیمارستان ها و افزایش هزینه ها سخن گفت.

عصر کاسپین/ نرگس پاک، گفت: به دلیل اهمیت و حساسیت ارائه آمار در شرایط بحران، یکی از مشکلات بزرگ حوزه‌های ستادی تهیه آمارهای دقیق و سریع است که در ابتدای شیوع کرونا، آمارها به صورت پراکنده توسط واحدهای کنترل عفونت بیمارستان‌ها برای ستاد ارسال می‌شد و از دقت لازم برخوردار نبود.

وی ادامه داد: از این رو برنامه‌های آموزشی از راه دور طراحی شد و در طول یک ماه آموزش‌های لازم به صورت فیلم، اجرای سناریو، گروه‌های اجتماعی و…، انجام گرفت و با راه اندازی سامانه اچ اس ای برای بهبود روند جمع آوری اطلاعات بیماران مبتلا به کرونا، همزمان نرم افزار صحت سنجی نیز ایجاد شد تا واحدهای مدارک پزشکی بیمارستان‌ها به صورت یکپارچه و استاندارد، آمارهای دقیق‌تری جمع آوری و ارسال کنند.

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: بررسی اثرات بحران کرونا بر هزینه و درآمد بیمارستان‌های تابعه بسیار شفاف نشان می‌دهد که درآمد بیمارستان‌ها کاهش و هزینه‌های آنها افزایش یافته است.

وی توضیح داد: درآمد ناشی از بخش های بستری بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران در اسفند ۹۸ نسبت به دی و بهمن ۹۸ نزدیک به ۳۱ درصد کاهش یافته است و این شاخص برای فروردین ۹۹ به ۵۱ درصد رسیده است.

پاک ادامه داد: همچنین بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراجعات سرپایی نیز با کاهش چشمگیری رو به رو شدند به طوری که در اسفند ۹۸ بیش از ۵۰ درصد و در فروردین ۹۹ بیش از ۶۰ درصد درآمد بیمارستان ها نسبت به دی و بهمن ۹۸ کاهش یافته است.

وی از کاهش ۴۴ درصدی اسفند و ۶۶ درصدی فروردین در K جراحی خبر داد و به تغییرات محسوس که در هتلینگ بیمارستان‌های تابعه در مصرف ماسک و مایع ضدعفونی کننده ایجاد شد، اشاره نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + یازده =