رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران؛ بانک مرکزی در تامین به موقع ارز دارو جدی نیست

0 48

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، نسبت به مشکلاتی که در مسیر تامین داروهای وارداتی و تولیدی در کشور وجود دارد، ابراز نگرانی کرد.

عصر کاسپین/ احمد شیبانی، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: نگرانی‌هایی داریم که باید بازگو شود.

وی با اشاره به تولید حجم زیادی از داروهای مورد نیاز کشور، افزود: در حوزه داروهای وارداتی به ارز نیاز داریم.

شیبانی ادامه داد: متاسفانه نهادها، سازمان‌های ذی ربط و بانک مرکزی آن طور که باید و شاید توجه ویژه ای به تخصیص و تامین به موقع و کافی ارز دارو ندارند.

وی با اشاره به گذشت ۶ ماه از سال، گفت: انتظار می رود ارز دارو به موقع تامین شود.

شیبانی با اشاره به تلاش های شرکت دارویی کشور در روزهای کرونایی، افزود: تلاش دست اندرکاران تولید دارو در کشور باعث شد حتی یک خط تولید دارو متوقف نشود. اما، باید این نکته را عنوان کنم که تداوم این وضعیت بدون حمایت نهادها و سازمان های دخیل در حوزه دارو، امکان پذیر نخواهد بود و مشکلاتی برای صنعت ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت تولید دارو نسبتا مناسب است، گفت: انبارهای دارو برای دو سه ماه آینده وضعیت مناسبی دارند، اما نگران آینده هستیم.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، افزود:از بانک مرکزی و وزارت صمت درخواست داریم توجه ویژه‌ای به صنعت داروسازی کشور داشته باشند، چرا که دارو یک کالای حیاتی است که جایگزین ندارد.

وی تاکید کرد: به مردم اطمینان می دهیم با تمام توان تلاش کنیم تا روند تامین دارو ادامه یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =