شروع گسترده آزمایش واکسن کرونا در روسیه

0 49

روسیه از شروع رسمی آزمایش واکسن کرونا بر ۴۰ هزار شهروند این کشور در شهر مسکو خبر داد.

عصر کاسپین/ روسیه مرحله جدیدی از آزمایش بالینی واکسن کرونا را روز چهارشنبه به طور رسمی آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» واکسن ضد کرونای ساخت روسیه «اسپوتنیک وی» نام دارد و در این مرحله قرار است بر روی بیش از ۴۰ هزار نفرشهروند این کشور در مسکو این واکسن تزریق شود. شرکت سازنده روسی این واکسن اعلام کرده که آزمایش‌های مشابه در این زمینه در پنج کشور دیگر صورت می‌گیرد.
این واکسن پس از دو ماه آزمایشهای انسانی در مقیاس کوچک ، توسط مقامات و دانشمندان روسی به عنوان واکسنی ایمن و موثر مورد استقبال قرار گرفت.

پیشتر یکی از مدیران مرکز تحقیق گامالیا که واکسن کرونا در روسیه را تولید کرده، اعلام کرده بود که مرحله نخست آزمایش عمومی واکسن توسعه داده این کشور هفته آینده آغاز می‌شود.

پشتیبانان این پروژه گفتند، آزمایش گسترده نخستین واکسن بالقوه کووید ۱۹ روسیه برای تأیید تنظیم مقررات داخلی بیش از ۴۰ هزار نفر را درگیر خواهد کرد. این نخستین جزئیات در مورد اجرای مرحله نخست آزمایش واکسن است که توسط سازندگان آن ارائه شده است و هدف از آن برطرف کردن نگرانی برخی از محققان و دانشمندان نسبت به ایمنی آن است. «کریل دیمیتریف» رئیس صندوق سرمایه گذاری روسیه که پشتیبانی از این واکسن را برعهده دارد، گفت، برخی از کشورها در حال جنگ اطلاعاتی علیه روسیه هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =