ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان گیلان کاهش یافت

0 102

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در گیلان با ۴ درصد کاهش ۴۰ درصد متوسط کشوری است.

عصر کاسپین/ فرزاد توکلی امروز در جلسه بررسی عملکرد سه ساله استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به رشد ۱.۲ برابری میزان تلفن ثابت منصوبه در گیلان اظهار داشت: این میزان هم‌اکنون به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تلفن رسیده است اما ضریب نفوذ تلفن ثابت استان با ۴ درصد کاهش ۴۰ درصد متوسط کشوری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان کاهش خطوط تلفن ثابت در روستاهای این استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: به‌دلیل حذف اپراتور کوه نور، در حال حاضر ۲ هزار و ۴۳۶ روستای گیلان خطوط تلفن ثابت دارند اما در حال حاضر هیچ روستای تک ارتباطی در گیلان نداریم.

وی با بیان اینکه همه روستاهای گیلان از طریق تلفن ثابت و یا زیرساخت‌های تلفن همراه ارتباط دارند تصریح کرد: با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۶ تمامی ۱۱۲ روستا که دارای زیرساخت WLL بودند جمع‌آوری و هم‌اکنون ۶۰ سایت از این تعداد به نسل سوم و چهارم ارتقا پیدا کرده است.
توکلی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۲ هزار مشترک تلفن ثابت گیلان از سوی شرکت‌های FCP سرویس دریافت می‌‌کنند بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار با رشد ۳۰ درصدی به ۱۰۳ درصد رسیده و ضریب نفوذ مشترکین اینترنت پهن باند سیار نیز به ۸۹ درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه گیلان جزو ۵ استان نخست کشور در زمینه شاخص رتبه‌بندی ضریب نفوذ تلفن همراه است خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان گیلان امسال به ۱۶۱ درصد رسیده است.

وی از افزایش ۱.۴ برابری تعداد مشترکان اینترنت تلفن همراه اپراتور همراه اول در استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: این موضوع مختص زیرساخت‌هایی است که تعداد سایت‌های نسل سوم خود را در بین ۱.۵ تا ۲ برابر، تعداد سایت‌های نسل چهارم خود را تا ۱.۸ و سایت‌های نسل ۴.۵ را تا ۲ برابر افزایش داده‌اند.

توکلی اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت در استان گیلان هزار و ۸۸۱ روستا است و هزار و ۴۰۰ روستای استان نیز به تلفن خانگی ‌های‌وب دسترسی دارند که منجر به رفع بخش زیادی از مشکلات روستاییان در حوزه تلفن خانگی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به مشکلات ناشی از عدم وجود باطری پشتیبان در ۳۳۶ مرکز روستایی اشاره کرد و افزود: تنها ۱۲ شهرستان گیلان پروتکشن فیبر نوری دارند و در صورت تامین منابع تا ۵۴۸ کیلومتر فیبر نوری کلیه پروتکشن‌های فیبر نوری استان تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سایت برای افزایش میزان پوشش اینترنت از طریق مودم‌های داخلی برای روستاییان گیلانی در حال نصب بوده است گفت: هم اکنون ۴ هزار و ۹ مشترک پهن باند روستایی در استان از طریق های‌وب تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 16 =