قانع نشدن اکثر اعضای شورای شهر رشت از پاسخ‌های شهردار؛ استیضاح هفته آینده اعلام وصول می‌شود

0 71

اکثر اعضای شورای شهر رشت در جلسه امروز از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند و قرار شد که در جلسه هفته آینده موضوع استیضاح اعلام وصول شود.

عصر کاسپین/ احمد رمضانپور نرگسی عصر امروز در صد و شصتمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) یا در جبهه جنگ و یا با سم ظالمان به شهادت رسیدند و آنچه که قیام امام حسین(ع) را متفاوت می‌کند این است که ایشان برای آزادی و آگاهی مردم جنگیدند و کربلا به ما ثابت کرد که آزادی و آگاهی ماندگار است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن قدردانی از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری خاطرنشان کرد: افزایش طول عمر مردم و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی کشور در گرو تلاش و فعالیت بهورزان است و در پیش بودن روز آنها را گرامی می‌دارم.

وی با بیان اینکه سوال و نظارت از وظایف نمایندگان پارلمانی است تصریح کرد: امروز با برخی سرمایه‌گذاران جلسه‌ای داشتم و آنها پس از آنکه متوجه طرح سوال شدند درخواست تاخیر کار دادند و مدیران فراجناحی نیز معتقد بودند فرصت کار نیست؛ تعیین تکلیف وضعیت شهردار رشت خواسته همه به‌ویژه مردم است.
دیکتاتور نیستم
رمضانپور نرگسی در پاسخ به انتقادات عبداللهی یکی از اعضای شورا بیان کرد: در سال‌های ابتدایی شورای پنجم نیز این بحث‌ها وجود داشت و من به‌عنوان رئیس شورا نمی‌توانم جلوی عضو شورا که قصد سوال از شهردار دارد را بگیرم زیرا دیکتاتور نیستم و اگرچه با وی صحبت کردم اما نتوانستم او را قانع کنم، امروز نیز جلسه سوال از شهردار به‌خوبی برگزار شد.

بررسی طرح سوال از شهردار رشت
شهردار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برای بار سوم است به سوالات اعضای شورا پاسخ می‌دهم و ابایی هم از این کار ندارم زیرا شفاف‌سازی را به‌دنبال دارد بیان کرد: ۳ جلسه پشت هم در تهران داشتیم که یکی در قرارگاه خاتم و دیگری جلسه تراموا که با کلیات آن موافقت شده و شب گذشته نیز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره ساماندهی رودخانه های شهر رشت جلسه گذاشتیم.

منزل درنظر گرفته شده برای شهردار مشکل ایمنی داشت

ناصر حاج‌محمدی گفت: قبل از بنده یک منزل ویلایی به مساحت ۴۰۰ متر برای شهردار سابق اجاره شد و بند نیز پس از ورودم به شهرداری ۳ ماه در آنجا سکونت کردم اما به‌دلیل احتمال آتش‌گرفتگی سقف و مشکلات فنی مکان دیگری را اجاره کردم؛ مکانی که قرار بود برای بنده باشد مورد استفاده شهرداری ناحیه ۲ قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قصد کردم آپارتمانی را اجاره کنم و همراه با چند خانواده دیگر در آنجا زندگی کنیم گفت: ۵۰ درصد اجاره این خانه توسط شهردار و ۵۰ درصد نیز توسط شهرداری تامین می‌شود و عبداللهی عضو شورای شهر رشت نیز خودش به من پیشنهاد داد که این پول را تامین می‌کند و این واحد را نیز یک ساله یعنی تا پایان مدت زمان باقی مانده از شورا اجاره کرده‌ام.

حاج محمدی بیان کرد: ۲ نفر با شهرداری قرارداد مشاور شهردار دارند؛ یکی شعبانی مشاور عمرانی که کارهای مربوط به قرارگاه خاتم را پیگیری می‌کند و مبلغ قانونی ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و دیگری سرهنگ حسینی که پیش از من با مبلغ ۵ میلیون تومان کار می‌کرد اما در دوره بنده یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌گیرد و در سال ۹۹ نیز تاکنون مبلغی به وی پرداخت نشده است.

شهردار رشت با بیان اینکه مشاور امور بانوان بنده نیز قرارداد کارمندی دارد خاطرنشان کرد: علاوه بر وی افشین ناظمی نیز قرارداد کارمندی دارد و محبی که ابتدا به او قرارداد انشایی دادیم و هنوز قراردادی به‌عنوان مشاور با او نداریم.

حاج‌محمدی با اشاره به اینکه روزی که شهردار رشت شدم باید حقوق بهمن سال ۹۷ را پرداخت می‌کردم اما در پایان همان سال توانستم حقوق اسفند را نیز پرداخت کردم عنوان داشت: در حال حاضر نیز حقوق پرسنل را از فروردین تا پایان مردادماه به‌صورت مستمر پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار ۳۰۰ میلیارد تومان پول از دست رفته شهرداری را از منابع دولتی استحصاء کردیم اما تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان آن را دریافت کردیم تصریح کرد: برای دریافت مابقی طلب شهرداری رشت از دستگاه‌های دولتی منتظر دستور نوبخت برای تهاتر با سایر دستگاه‌ها هستیم.

اعضای شورا عینک بدبینی را کنار بگذارند

حاج‌محمدی با تاکید بر اینکه بیش از ۲۱۷ بار در طول دوران خدمتم به سراوان رفتم و این پروژه جزو پیچیده‌ترین پروژه‌های تصفیه است اظهار داشت: این پروژه سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر شیرابه را به آب پاک تبدیل می‌کند و اقدامات خوبی انجام شده و از اعضای شورا می‌خواهم که عینک بدبینی را کنار بگذارند و براساس قانون، عدالت و منطق صحبت کنند.

کاش همه مردم می‌توانستند مانند شما در پنت‌هاوس زندگی کنند

یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز که سوالات را از شهردار پرسیده بود با بیان اینکه درباره اکثر پاسخ‌های حاج‌محمدی قانون نشده‌ام افزود: کاش برای همه مردم این شرایط مهیا بود که بتوانند در آپارتمانی زندگی کنند که همانند پنت هاوس است برای من قانع‌کننده نیست خانه‌ای با اجاره ۹۰۰ میلیون تومانی در منطقه گلسار معمولی حساب شود.

بهراد ذاکری با بیان اینکه اگر شما با قانون تعارض منافع مشکلی ندارید آیا از نظر اخلاقی نیز با این موضوع مشکلی ندارید و آیا این پول را به عبداللهی برگرداندید یا خیر و تصریح کرد: اعضای شورا شهادت می‌دهند که یکی از مشاوران شما که توسط نهادهای نظارتی دستگیر شده است در دفتر شما مستقر بود.

وی خاطرنشان کرد: راهکار قانونی برای افزایش درآمد شهرداری این است که از ظرفیت ادارات دیگر برای دریافت بخشی از عوارض به‌صورت قسطی استفاده کنید؛ بازرسان شما یک روز وقت بگذارند متوجه می‌شوند که کدام پرسنل شهرداری در دفاتر خصوصی مشغول به کار هستند اما این کار انجام نشده است و بنده از پاسخ‌های شما قانع نشدم.

اختلافات فعلی ناشی از ضعف عملکرد رئیس شورای شهر رشت است

دیگر عضو شورای شهر رشت که موافق پاسخ‌های شهردار بود گفت: از شروع شورای پنجم برای انتخاب شهردار اختلاف نظر داشتیم اما علوی در ۲ سال نخست طوری مدیریت کرد که این اختلافات اساسی نشد و در زمان حاجیپور نیز با وجود اختلاف نظر مشکل خاصی در کلیات شورا ایجاد نشد اما در سال چهارم و زمان ریاست رمضانپور کدورت و نفاق شروع شد و ریشه مشکل را در عملکرد هیئت رئیسه می‌دانم.

حامد عبداللهی با بیان اینکه عاقل‌منش و شیرزاد از بحث ناظر سازمان فرهنگی شورا حذف شدند که این را ناشی از عملکرد ضعیف رییس شورا می‌دانم خاطرنشان کرد: هیچ جای قانون گفته نشده که نباید به کسی قرض بدهیم و این تعارض قانونی نیست بلکه نظر شخصی اعضای شورا است و این پول را به‌عنوان قرض به شهردار داده‌ام.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بنده آدم اجتماعی هستند و در دنیای دوستی و رفاقت از این کارها زیاد کرده‌ام ابراز داشت: بحث قرض دادن پول توسط من به شهردار رشت می‌توانست در فضای دوستی و با خوشی حل و فصل شود اما به اینجا کشیده شد.

پیشرفت پروژه‌های عمرانی رشت به‌دلیل ورود قرارگاه خاتم است

حجت جذب دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه به نظر من پاسخ‌های شهردار سطحی بود و بنده نیز از آنها قانع نشده‌ام بیان کرد: وضعیت شهر پس از حاج محمدی بدتر شده و اگر قرارگاه خاتم به برخی پروژه‌ها ورود نمی‌کرد هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و معتقدم باید روی این موضوعات بحث کاربردی کنیم.

حقوق پرسنل شهرداری را تا پایان سال ۹۸ پرداخت کردیم

امیرحسین علوی عضو و رئیس سابق شورای شهر رشت نیز عنوان داشت: ما تا پایان سال ۹۸ نه تنها حقوق‌ها را پرداخت کردیم بلکه هزینه‌های تشویقی پرسنل را نیز پرداخت کردیم و اینکه شهردار بگوید پایان خرداد حقوق بهمن ۹۷ پرسنل سازمان را پرداخت کرده قطعاً درست نیست.

در پایان این جلسه از ۱۱ رای ماخوذه، ۶ نفر از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدند و ۵ نفر نیز قانع شدند لذا در جلسه هفته آینده استیضاح شهردار رشت اعلام وصول می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − یک =