مدارس مناطق سفید و زرد استان گیلان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود

0 95

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده بیشتر از فضای مجازی برای آموزش در دوران کرونا گفت: مدارس مناطق سفید و زرد استان گیلان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه وضعیت بازگشایی مدارس نسبت به مهرماه سال گذشته متفاوت است اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و عوامل موثر در گسترش بیشتر آن مدارس امسال با شیوه‌های متفاوتی بازگشایی می‌شود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام تدریس نیز ضروری است.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از روش‌های مختلف برای آموزش به دانش‌آموزان در شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید متناسب با وضعیت سفید، زرد یا قرمز هر شهرستان شرایط لازم را پیش‌بینی کرده و برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند تا همه دانش‌آموزان از خدمات آموزشی بهره ببرند.

وی با تأکید بر نظارت بیشتر بر سرویس مدارس و انتخاب رانندگان عنوان کرد: در فرآیند بازگشایی مدارس در شهرستان‌های سفید یا زرد استان گیلان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت باید مدنظر قرار گیرد.
زارع با بیان اینکه امسال دانش‌آموزان از شرایط بهتری برای آموزش از طریق فضای مجازی برخوردار هستند تصریح کرد: با توجه به تجربه‌های اندوخته شده و آسیب شناسی انجام شده، زیرساخت‌ها نسبت به گذشته بهبود پیدا کردند لذا باید از فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان بیشتر استفاده کرد.
استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش حضوری برای برخی مقاطع و به‌ویژه برای دروس پایه از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان بتوانند از شرایط کلاس حضوری نیز استفاده کنند زیرا در برخی موارد حضور در کلاس می‌تواند منجر به انتقال بهتر مطالب شود.

زارع با تاکید بر رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و ضدعفونی کردن اماکن تصریح کرد: مفاهیم عمومی سند تحول بنیادین باید در کلاس‌ها، نشست‌های انجمن اولیا و مربیان، رده‌های مدیریتی و تصمیم‌گیر آموزش و پرورش گیلان به‌خوبی تبیین شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارتقای سطح مدارس دولتی و تقویت شاخص‌های مدارس غیردولتی ضرورت دارد بیان کرد: میزان شکایت اولیا از دریافت وجوه اضافه در مدارس دولتی در سال گذشته حداقلی بوده است و در این حوزه انتظار داریم که در شرایط فعلی حال خانواده‌ها رعایت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 5 =