نرخ بیکاری تا سال آینده در گیلان تک‌رقمی می‌شود

0 39

استاندار گیلان گفت: باید تلاش کنیم نرخ بیکاری گیلان تا سال ۱۴۰۰ تک‌رقمی شود و این هدف دور از دسترس نیست و با یک برنامه منسجم قابل حصول است.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه شورای اداری لاهیجان با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: عزاداری محرم امسال با شکوه و عظمت ویژه‌ای و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شد و مردم شور و شعور حسینی را در تاریخ ثبت کردند و از تمام افراد قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان با اشاره به رشد ۵۵ درصدی در اعتبارات اختصاص یافته به پروژه‌های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته بیان کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها در شرایط تحریمی و مشارکت فعالانه بخش خصوصی، بیانگر عزم و اراده جدی برای حرکت شتابان در مسیر توسعه استان گیلان است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از انسجام و وحدت ایجاد شده برای مقابله با کرونا در تمام سطوح مدیریتی تصریح کرد: در اوج همه‌گیری بیماری کرونا، اقشار مختلف مردم اعم از گروه‌های جهادی و تولیدکنندگان با همه وجود برای خدمت به مردم تلاش کردند و باید با همین تفکر جهت تحقق رونق تولید و اقتصاد نیز گام برداریم.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جهش تولید با حرکت‌های معمولی محقق نمی‌شود بلکه با فعالیتی مضاعف و پشتکاری فراوان می‌توان به آن دست یافت افزود: مدیران استان بدانند تا آخرین روزی که مسئولیت بر دوش آنان نهاده شده، باید به‌درستی به وظایف خود عمل کنند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و لحظه‌ای غفلت نورزند.

زارع بر ضرورت اشتغالزایی تاکید کرد و ابراز داشت: مسئولان و فرمانداران باید علاوه بر ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، تولید و معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و وضعیت بنگاه‌های تولیدی و مراکز اشتغال را روزانه رصد کنند.

استاندار گیلان با اشاره به فرصت‌های بی‌نظیر لاهیجان در سطح استانی و ملی خاطرنشان کرد: محصولاتی نظیر چای و صنایع غذایی موقعیت ویژه‌ای را به این شهرستان داده است و به‌همین سبب باید برای سرمایه‌گذاری جهت توسعه واحدهای صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات کشاورزی با نگاه صادرات‌محور و صنایع بسته‌بندی پیشرفته اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به یک معضل استانی تبدیل شده است ابراز داشت: ایستادگی در برابر این معضل ضرورت دارد زیرا این رویکرد غیراصولی به هویت اصیل و فرهنگ مردمان این منطقه آسیب می‌زند و جلوگیری از گسترش آن یکی از وظایف مهم همه دستگاه‌های مربوطه است.

زارع با بیان اینکه مشارکت همه اقشار و آحاد مردم برای تحقق توسعه گیلان ضروری است عنوان کرد: از فرماندار جدید شهرستان لاهیجان درخواست دارم که با توکل به خدا، خلوص نیت و جلب مشارکت همه مردم و مسئولان در اجرای سیاست‌های کلی دولت بیش از پیش تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که تا به امروز لاهیجان از جهت شاخص‌های امنیتی جزو شهرستان‌های شاخص کشور بوده، همچنان بستر آرامش و امنیت اجتماعی در آن برقرار باشد گفت: باید تلاش کنیم نرخ بیکاری گیلان تا سال ۱۴۰۰ تک‌رقمی شود؛ این هدف دور از دسترس نیست و با یک برنامه منسجم قابل حصول است و می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای سرمایه گذاری و اشتغال به‌وجود آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − پانزده =